پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » فرمانده اطلاعات عملیات ستاد ارتش اسرائیل: دقیقا می‌دانیم در ایران چه‌می‌گذرد

فرمانده اطلاعات عملیات ستاد ارتش اسرائیل: دقیقا می‌دانیم در ایران چه‌می‌گذرد

فرمانده اطلاعات عملیات ستاد ارتش اسرائیل در واکنش به ادعای فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی مبنی بر ساخت پهپادی با قابلیت هدف قرار دادن تل‌آویو و حیفا تصریح کرد: اسرائیل دقیقا می‌داند در ایران چه می‌گذرد و برای تهدیدها آماده است.

آرون خالیوا روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور در نشست جهانی ضدتروریسم که در تل‌آویو اسرائیل در حال برگزاری است، درباره پهپاد تهاجمی نقطه‌زن «آرش-۲»، گفت: «ما دقیقا می‌دانیم در ایران چه می‌گذرد. ایران قطب تروریسم است و ما خود را با طرح‌های عملیاتی و در نظر گرفتن سناریوهای متفاوت آماده نگاه می‌داریم و آن را برای بهترین تصمیم‌گیری‌ها به تصمیم‌گیرندگان کشور ارائه می‌دهیم.»

چندی پیش، حزب‌الله لبنان با پهپادهایی میدان‌های گازی در دریای مدیترانه را هدف حملاتی ناموفق قرار داد.

فرمانده اطلاعات عملیات نیروهای دفاعی اسرائیل تاکید کرد که در شمال اسرائیل امکان بالقوه درگیری بر سر میدان‌های گازی با حزب‌الله وجود دارد؛ اما حزب الله در ده سال اخیر درک بهتری از توان اسرائیل پیدا کرده و مراقب است اشتباهی مرتکب نشود.

به گفته این مقام نظامی اسرائیل، حفظ امنیت تاسیسات میدان‌های گازی لبنان هم در راستای منافع اسرائیل است.

فرمانده ارشد ارتش اسرائیل افزود رژیم ایران به ارائه صدها میلیون دلار به حزب الله ادامه خواهد داد.

به گفته خالیوا مرگ قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه باعث شد حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله برای اینکه نشان دهد دست‌نشانده جمهوری است، عجله‌ای نداشته باشد.

او گفت: «رقابت اسرائیل با ایران همچنین رقابتی ایدئولوژیک است. فاصله توانایی نظامی ما با دشمنان‌مان فاصله‌ای خوب است؛ اما قدرت نظامی محدودیت‌های خود را دارد. من به رویای جمهوری اسلامی و قاسم سلیمانی برای سوریه نگاه می‌کنم. هر دو مردند؛ هم رویای سلیمانی، هم خود سلیمانی. ما در سطح عملی موفق شدیم مانع تحقق این رویا شویم. اما اکنون پرسش این است که چگونه سوریه را از این محور افراطی ارتباط با ایران و حزب‌الله بیرون بیاوریم؟ از این رو باید به کل منطقه نگاه کنیم.»

ژنرال خالیوا تاکید کرد ما باید بر انرژی، آب، غذا، فناوری‌های نوین و تغییرات اقلیمی تمرکز کنیم که بدتر شدن آن‌ها به افراط‌گرایی دامن می‌زند.

روز سه‌شنبه نمایندگانی از آلبانی و بحرین هم در کنفرانس جهانی ضد تروریسم سخنرانی کردند.

لیندیتا نیکولا، رئیس مجلس آلبانی در سخنرانی‌اش درباره حمله سایبری ایران به تاسیسات دولتی کشورش با تاکید بر ضرورت ایجاد اتحاد دفاعی گفت، آلبانی به پناه‌دادن به اعضای اپوزیسیون ایران، افغان‌ها و دیگر آوارگان ادامه خواهد داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...