پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مقام ارشد فرماندهی ارتش آمریکا: آمریکا با توافق یا بی‌توافق عملیات نظامی خود را علیه جمهوری اسلامی در منطقه تشدید می‌کند

مقام ارشد فرماندهی ارتش آمریکا: آمریکا با توافق یا بی‌توافق عملیات نظامی خود را علیه جمهوری اسلامی در منطقه تشدید می‌کند

نا به گزارش سایت خبری لوان ۷شهریور الکسوس گرینکویچ، مقام ارشد فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه، اعلام کرد که این کشور قصد دارد صرف‌نظر از محتوای توافق احتمالی اتمی با جمهوری اسلامی عملیات نظامی خود را علیه فعالیت‌های خصمانۀ این رژیم در خاورمیانه تشدید کند.

وی سپس با هشدار به رژیم جمهوری اسلامی گفت که آمریکا هم‌اکنون در عراق و سوریه علیه شبه‌نظامیان وابسته به حکومت تهران و جلوگیری از استقرار آنها در منطقه عمل می‌کند. فرمانده ارشد ارتش آمریکا در منطقه از حکومت جمهوری اسلامی خواست که اراده و عزم آمریکا را آزمایش نکند. ژنرال گرینکویچ سپس گفت که هدف آمریکا مهار و بازداشتن رژیم جمهوری اسلامی با ایجاد ائتلافی منطقه‌ای علیه رژیم جمهوری اسلامی است. او سپس گفت که این ائتلاف نه یک ناتو منطقه‌ای که ساختاری برای مبادلۀ اطلاعات خواهد بود.

این مقام ارشد دولت آمریکا یکشنبه ۶شهریور اعلام کرد که عناصر این ساختار هم‌اکنون در منطقه و در توانایی همکاری آمریکا با کشورهای خاورمیانه در مقابل تهدیدها وجود دارد.

هفتۀ گذشته یک مقام امنیتی اسرائیل گفت که یکی از برگ‌های اصلی ملاقات وزیر دفاع اسرائیل بنی گانتز با مشاور امنیت ملی آمریکا جیک سالیوان، طرح‌ریزی گزینۀ مشترک نظامی قوی دو کشور علیه ایران بود.

با این حال، رئیسی، رئیس‌جمهور رژیم جمهوری اسلامی، امروز گفت که تهدیدهای نظامی اسرائیل علیه برنامۀ هسته‌ای جمهوری اسلامی بیهوده است و توافقات ابراهیم امنیت اسرائیل را تأمین نخواهند کرد. ابراهیم رئیسی، ملاقات احتمالی خود را با جو بایدن در حاشیۀ نشست مجمع عمومی سازمان ملل بیهوده و منتفی دانست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...