پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » وزیر دفاع اوکراین از دریافت تانک‌های بریتانیایی «چلنجر» خبر داد

وزیر دفاع اوکراین از دریافت تانک‌های بریتانیایی «چلنجر» خبر داد

اولکسی ریزنیکوف، وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که بخشی از تانک‌های بریتانیایی «چلنجر» در قالب کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف برای مقابله با تهاجم روسیه، وارد اوکراین شدند.

ریزنیکوف اشاره کرد که «تانک‌های بریتانیایی چلنجر، رزه‌پوش‌های استریکر ‌و کوگار آمریکایی همچنین خودروهای زرهی ماردر آلمانی به نیروهای اوکراینی تحویل داده شدند.»

ارنا زولوتار، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین هم بدون اشاره به تعداد تانک‌های چلنجر، تحویل این تانک‌ها به ارتش کشورش را تایید کرد.

پیشتر وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که آموزش نیروهای اوکراینی برای استفاده‌ از ۱۴ تانک چلنجر ۲ را در خاک بریتانیا با موفقیت به اتمام رسانده است.

وزارت دفاع بریتانیا، دوشنبه هفتم فروردین در اطلاعیه‌ای بیان کرد که «بریتانیا به‌زودی تانک‌های چلنجر ۲ را به نیروهای اوکراینی تحویل خواهد داد.»

لندن پیش از این تاکید کرده بود که در ماه مارس تانک‌های چلنجر را به کی‌یف ارسال می‌کند.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا نیز بدون اشاره به تعداد نیروهای آموزش‌دیده اوکراین در خاک کشورش، در بیانیه‌ای گفت، این نیروها با آمادگی کامل برای مقابله با مخاطرات موجود در اوکراین به کشور خود باز خواهند گشت.

او افزود: «در کنار اوکراین می‌مانیم و با تمام قدرت و تا جای ممکن به آنها کمک خواهیم کرد.»

بریتانیا در اوایل ماه فوریه گذشته هم اعلام کرد در حال آموزش خلبانان اوکراینی است. این اقدام در بلندمدت و با ادامه جنگ در اوکراین، امکان ارسال جنگنده‌های ناتو به کی‌یف را فراهم می‌کند.

در همین رابطه، روزنامه آلمانی «اشپیگل» به نقل از یک مقام امنیتی دوشنبه گزارش داد که ۱۸ تانک رزمی «لئوپارد ۲» به ارتش اوکراین تحویل داده شده است.

طبق این گزارش، افزون بر تانک‌های مذکور، ۴۰ نفربر زرهی ماردر و ۲ زرهپوش دیگر نیز به اوکراین ارسال شدند.

برخی کشورهای غربی تاکید دارند که اوکراین برای دفاع از خود حق بکارگیری از هر گونه تسلیحات را دارد اما بعضی طرف‌های غربی با تحویل سلاح‌های تهاجمی به اوکراین که امکان افزایش تنش را به همراه دارد، مخالفت می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...