پخش زنده
Home » Uncategorized » اعتبارنامه نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل را تعلیق کنید

اعتبارنامه نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل را تعلیق کنید

شماری از کنشگران سیاسی و چهره‌های دانشگاهی ایرانی خارج از کشور در نامه‌ای به سران ۱۱ کشور غربی، از آنان خواسته‌اند اعتبارنامه هیئت نمایندگی رژیم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد را «به دلیل نقض فاحش، مداوم و سیستماتیک حقوق بشر» تعلیق کنند.

امضاکنندگان نامه بر این باورند که «رژیم متجاوز به حقوق ذاتی بشر که با بی‌رحمی‌ تمام دست به سرکوب فاحش و سیستماتیک مردم ایران زده است، نباید از فرصت‌های بین‌المللی برای انتشار اطلاعات نادرست، تبلیغات و لابیگری برای بقای خود استفاده کند.»

در این نامه که خطاب به مقام‌های کانادا، آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلستان، بلژیک، هلند، نروژ، سوئد، فنلاند و استرالیا نوشته شده است، امضاکنندگان «نگرانی‌های جدی خود» را در مورد اقدامات جمهوری اسلامی بیان کرده اند. از جمله: «انکار عمدی و نقض فاحش، مستمر، و برنامه ریزی شده حقوق بشر ذاتی مردم ایران که مورد تاکید حقوق بین‌الملل عرفی و همچنین معاهدات بین‌المللی» است.

این نامه به امضای ۴۱ نفر از جمله محمود مسائلی، کریم عبدیان، نازنین افشین جم مک‌کی، شهریار آهی، علیرضا آخوندی، منصور فرهنگ، مهرانگیز کار و حسن شریعتمداری رسیده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

اعتراض علیرضا آخوندی به اظهارات مارک دوبیتز

عليرضا آخوندی ، نماینده پارلمان سوئد در اعتراض به اظهارات مارک دوبیتز که گفته بود ...