پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » «بنیاد پژوهش‌های زنان ایران» پروانه اسکندری(فروهر) را به عنوان زن سال برگزید

«بنیاد پژوهش‌های زنان ایران» پروانه اسکندری(فروهر) را به عنوان زن سال برگزید

همزمان با برگزاری نمایشگاه سه روزه «از اوین برای زن، زندگی، آزادی»، بنیاد پژوهش‌های زنان ایران (IWSF) پروانه اسکندری (فروهر) را به عنوان زن برگزیده سال برگزید و لوح یادبود این بنیاد را به دختر او پرستو فروهر اهدا کرد.

در این لوح یادبود که از سوی گلناز امین، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی بنیاد پژوهش‌‌های زنان به پرستو فروهر تقدیم شد، آمده است: «به پاس دهه‌ها تلاش برای حق زن، آزادی، دموکراسی لوح یادبود زن برگزیده سال بنیاد پژوهش‌های زنان ایران به پروانه اسکندری (فروهر) اهدا می‌شود. به امید رسیدن روزی که او آرزومندش بود.

روزی که سپیدی جای سیاهی‌ها را پر کند.» مراسم اهدای لوح پس از نمایش فیلم مستند «آتش جاوید» ساخته سپهر عاطفی برگزار شد. این مستند به زندگی و مرگ پروانه اسکندری پرداخته است.

پروانه اسکندری (فروهر) و همسرش داریوش فروهر در جریان قتل‌های سیاسی پاییز ۷۷ در تهران کاردآجین شدند. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم در این قتل‌‌ها دست داشت.

بنیاد پژوهش‌های ایران درسال ۱۹۸۹ با همکاری افسانه نجم آبادی، گلناز امین و شهلا حائری در آمریکا تاسیس شد و گلناز امین از ابتدا مدیریت اجرایی این بنیاد را برعهده داشته است.

نمایشگاه سه روزه «از اوین برای زن، زندگی، آزادی» به ابتکار موزه جنبش زنان ایران (IRWMM) در روزهای ۸ تا ۱۰ مارس همزمان با روز جهانی زن در شهر لاهه هلند برپا شد.

شب اختتامیه این نمایشگاه از سوی برگزارکنندگان به یاد پروانه اسکندری به او تقدیم شده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...