پخش زنده
Home » بین المللی » سناتورهای آمریکایی خواستار تحقيقات سازمان ملل در مورد شکنجه معترضان در ایران شدند

سناتورهای آمریکایی خواستار تحقيقات سازمان ملل در مورد شکنجه معترضان در ایران شدند

سناتورهای آمریکایی خواستار تحقیقات سازمان ملل در مورد شکنجه‌گاه‌های مخفی ایران هستند که توسط سی‌ان‌ان افشا شده است

کمیته‌ای متشکل از سناتورهای آمریکایی از سازمان ملل خواسته است در باره شکنجه‌ها در ایران که ماه‌های گذشته توسط تحقیقات سی‌ان‌ان افشا شده است، تحقیق کند.

به گفته کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گزارش‌های سی‌ان‌ان  نشان می‌دهد مجموعه‌ای از بازداشتگاه‌های مخفی رژیم ایران برای سرکوب معترضان آن‌ها را شکنجه می‌کند. 

آن‌ها همچنین از جامعه بین‌الملل خواسته‌اند «تهران را به خاطر شکنجه شهروندانش پاسخگو کنند.» در این بیانیه آمده است که این افشاگری‌ها باید توسط هیأت حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد ایران بررسی شود. در نوامبر ۲۰۲۲، شورای حقوق بشر سازمان ملل (UNHRC) تحقیقات مستقلی را در مورد سرکوب قیام سراسری ایران پس از مرگ مهسا (ژینا) امینی آغاز کرد. 

در اواخر فوریه ۲۰۲۳، واحد تحقیقات بین‌المللی سی‌ان‌ان تحقیقاتی را درباره بازداشتگاه‌های مخفی رژیم ایران منتشر کرد که در آن ۳۲ زندان و مکان‌ مخفی شناسایی کرده بود.در این گزارش‌ها که بر اساس گفته‌‌های و شهادت تعداد زیادی از وکلای ایرانی و بازداشت شدگان تهیه شده است برداشتن ناخن، برق گرفتگی، شلاقي، ضرب و شتم که منجر به زخم و شکستگی دست و پا شده و خشونت‌‌های جنسی از جمله اشکال شکنجه در این بازداشتگاه‌ها بوده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

اگر هر کشور دیگری بخواهد به اتحادیه روسیه و بلاروس بپیوندد، ممکن است «سلاح‌های هسته‌ای برای همه وجود داشته باشد»

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، دوشنبه ۸ خرداد گفت که اگر هر کشور دیگری بخواهد ...