پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی دست‌کم در سه شهر اهواز، شوش و کرمانشاه

تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی دست‌کم در سه شهر اهواز، شوش و کرمانشاه

بازنشستگان تأمین اجتماعی امروز یکشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱، در سلسله اعتراضات خود دست‌کم در چند شهر از جمله اهواز، شوش و کرمانشاه با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهای اعتراضی مقابل ساختمان تأمین اجتماعی تجمع کردند تا بار دیگر در یکشنبه‌های اعتراضی صدای حق خواهی خود را به گوش مسئولان دولتی برسانند.

بازنشستگان تأمین اجتماعی مدت‌هاست در اعتراض به شرایط بد معیشتی، تورم افسار گسیخته و عدم رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات‌شان مقابل اداره کل تأمین اجتماعی اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی می‌کنند، اما تا این لحظه به هیچ کدام از خواسته‌های این قشر از سوی دولت توجهی نشده است.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده از اعتراضات امروز در شوش، بازنشستگان شعار: «گرانی، تورم، بلای جان مردم»،«وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه» و «یخچال بازنشسته خالی تر از گذشته» سر می‌دهند.

در یکی دیگر از ویدئوهای اعتراضی امروز اهواز بازنشستگان با در دست داشتن نوشته‌هایی از جمله، «مزلت، معیشت، سلامت حق مسلم ماست»، «مصوبات شورا باید اجرا گردد» و «فقط کف خیابون به دست میاد حقمون» شعار می‌دهند: «رئیسی دروغگو حاصل وعده‌هات کو؟»

خواست اصلی بازنشستگان اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است که سازمان تامین اجتماعی با دستاویز کمبود نقدینگی از اجرای آن سرباز می‌زند.

روز سه شنبه ۹ اسفند بازنشستگان در چندین شهر تجمع کردند. تجمع تهران از سوی گارد ویژه و نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. نیروهای امنیتی شماری از بازنشستگان را هم بازداشت کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...