پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » دستگاه قضایی حکومت ایران دست‌کم پنج زندانی را در ۱۰ روز گذشته اعدام کرده است

دستگاه قضایی حکومت ایران دست‌کم پنج زندانی را در ۱۰ روز گذشته اعدام کرده است

دستگاه قضایی حکومت ایران همچنان از طریق اجرای حکم اعدام جان شهروندان را می‌گیرد.

سازمان حقوق بشر ایران مستقر در نروژ در گزارشی از اجرای حکم یک زندانی در زندان مرکزی رشت در سحرگاه پنج‌شنبه ۱۱ اسفند‌ماه ۱۴۰۱، خبر داده است. هویت این زندانی قربان قربانپور احراز شده است.

او پیش‌تر به اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود. اجرای حکم اعدام این زندانی درحالی صورت می‌گیرد که پنج‌شنبه چهارم اسفندماه نیز حکم اعدام دو زندانی به‌نام‌های حسن عباسی و علی رضایی که با اتهام مشابه به قصاص نفس محکوم شده بودند، در این زندان به اجرا درآمد. سازمان حقوق بشر ایران در گزارش جداگانه‌ای از اجرای حکم اعدام یک زندانی دیگر در سحرگاه چهارشنبه ۱۰ اسفندماه در زندان مرکزی همدان خبر داده است.

بنا بر این گزارش این زندانی که هویتش محمد دوستی‌نژاد، ۲۹ ساله و اهل هرسین احراز شده، پیش‌تر با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود. پیش‌تر آژانس خبری کُردپا در همین ارتباط خبر داده بود که صبح روز سه‌شنبه نهم اسفندماه، حکم اعدام یک زندانی به نام کیومرث صادق‌پور اهل شهر کرند غرب که پیش‌تر با اتهام مشابه به اعدام محکوم شده بود، در زندان دیزل آباد کرمانشاه به اجرا درآمده است.

طبق گزارش سازمان حقوق بشر ایران، طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند.

این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...