پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مدرسین حوزه علمیه انوارالحرمین پشامگ محاصره مسجد مکی زاهدان در دو جمعه گذشته را محکوم کردند!

مدرسین حوزه علمیه انوارالحرمین پشامگ محاصره مسجد مکی زاهدان در دو جمعه گذشته را محکوم کردند!

بنا به نوشته وبسایت سنی‌آنلاین، مدرسین حوزه علمیه انوارالحرمین پشامگ شهرستان سرباز با صدور بیانیه‌ای اعتراض شدید خود را درخصوص محاصرۀ مصلای اهل‌سنت و مسجد جامع مکی زاهدان توسط نیروهای نظامی و امنیتی در جمعه‌های ۵ و ۱۲ اسفند اعلام و این اقدام نظامیان را محکوم کردند.

مدرسین حوزه علمیه انوارالحرمین پشامگ در ابتدای این بیانیه با اشاره به حادثۀ جمعه خونین زاهدان، از نوع نگاه حاکمیت به مردم سیستان‌وبلوچستان انتقاد کرده و خاطرنشان ساخته‌اند: «مدت مدیدی است نگاه‌های حاکمیت نسبت به مردم استان سیستان‌وبلوچستان به‌ویژه نسبت به مردم زاهدان بر خلاف عرفِ نگاه یک حاکم بر رعیت است. ابتدای این تناقض‌های مغرضانه از ۸ مهر ۱۴۰۱ جرقه خورد؛ روزی که صدها تن مردم بی‌دفاع و نمازگزار اهل‌سنت بلوچ در مصلای زاهدان به رگبار بسته شدند. جزئیات آن جنایت بزرگ از صفر تا صد بر هیچ احدی پوشیده نیست، مگر اینکه کسی خود را به نادانی بزند.»

در ادامۀ این بیانیه آمده است: «نه‌تنها این نگاه‌ها تغییر پیدا نکردند، بلکه روزبه‌روز در حال رشد و گسترش هستند که در پی آن صدها شهروند زاهدانی اعم از مردان، زنان و علما دستگیر شده‌اند و با بدترین شکل ممکن با آنها برخورد می‌شود. رفته‌رفته دامنهٔ این ظلم ادامه پیدا کرد تا اینکه در هفته‌های اخیر نیروی‌های نظامی و امنیتی اقدام به محاصره مسجد مکی و بازداشت شماری از انتظامات مسجد‌ مکی کردند.»

در پایان بیانیه مذکور تصریح شده است: «ما مدرسین انوارالحرمین پشامگ علاوه بر محکوم‌کردن این رفتار نیروهای امنیتی، خواستار توقف ظلم آشکار علیه مسجد مکی و مردم زاهدان هستیم؛ زیرا مکی نماد مذهبی اهل‌سنت ایران و بلوچستان است.»‌

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...