پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مولانا عبدالحمید به مسمومیت دانش آموزان دختر در مدارس واکنش نشان داد

مولانا عبدالحمید به مسمومیت دانش آموزان دختر در مدارس واکنش نشان داد

مولوی عبدالحمید در نماز جمعه اهل سنت زاهدان به مسمومیت دختران در مدارس ایران اشاره کرد و گفت که بسیاری معتقدند که این هم نوعی سرکوب اعتراضات است و همان دخترانی که در مدارس اعترض کردند، را حالا اینطور با آنها برخورد می‌شود.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی (مولوی عبدالحمید)، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه روز ۱۲ اسفند خود به مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز و دانشجو که در روزهای گذشته به شکلی گسترده در شهرهای مختلف ایران اتفاق افتاده است واکنش نشان داد.

او گفت: «صدها دختر مسموم شدند…. این چه جریانی است که هنوز شناسایی نشده؟ چه کسی باور می‌کند مسئولان درباره آن ندانند و امنیتی‌ها و نظامی‌ها ندانند چه اتفاقی رخ داده؟»

اسماعیل‌زهی در ادامه اظهارات خود این پرسش را مطرح کرد که «وقتی یک مسئله جزئی، کوچک و پیش‌پاافتاده هم سریع شناسایی می‌شود، جریانی به این گستردگی هنوز شناسایی نشده؟»

امام جمعه اهل سنت زاهدان تأکید کرد: «بسیاری بر این نظرند و به واقعیت هم نزدیک است که این مسموم‌کردن‌ها، نوعی از سرکوب اعتراضات است.»

به‌گفته این چهره شاخص اهل سنت در ایران، «جریانی مسمومیت دختران را هدف قرار داده و آن‌ها که مطلع‌اند، جلویشان را نمی‌گیرند که این به‌خاطر اعتراضات دختران دانش‌آموز در ماه‌های گذشته بوده.»

عبدالحمید اسماعیل‌زهی تأکید کرد که این مسئله «شایسته کشور» نیست و اعتراض در قانون مجاز شمرده شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...