پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مسمومیت دانشجویان در خوابگاه بروجرد

مسمومیت دانشجویان در خوابگاه بروجرد

دو کانال تلگرامی که اخبار مرتبط با معترضان در ایران را پوشش می‌دهند سه‌شنبه شب گزارش‌هایی مبنی بر مسمومیت دانشجویان خوابگاه بروجرد منتشر کردند.
این گزارش‌ها در کانال‌های تلگرامی وحید آنلاین و ۱۵۰۰ تصویر منتشر شده است.

در جریان این خبر همراه با فیلم و عکسی از تجمع دانشجویان در محوطه جلوی خوابگاه اینطور نوشته شده است: «امشب نهم اسفند، بسیاری از دانشجویان خوابگاه بروجرد، پس از پیچیدن بوی عجیبی در هوا، مسموم و به بیمارستان منتقل شدند.»

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر به تهران رسید 

روزنامه شرق خبر داده مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر به تهران هم رسیده است. 

این رسانه گزارش داده که دانش‌آموزان مدرسه «راه زینب» در منطقه ۱۳ تهران دچار مسمومیت شده‌اند. والدین یکی از دانش‌آموزان ضمن تایید این خبر گفته است: «دختر خود من در این کلاس نبوده، کلاس دختر من در طبقه سوم است، اما یکی از کلاس‌های طبقه همکف با این مشکل مواجه شده و یکدفعه تمام بچه‌های یک کلاس با هم خوابیده‌اند.»

بستری شدن ۹ دانش آموز دیگر در بیمارستان‌های قم 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم می‌گوید ۹ دانش آموز دیگر امروز به دلیل مسمومیت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهرستان بستری شده‌اند. 

اطلاعات و جزئیات بیشتری در خصوص میزان مسمومیت و چگونگی آن منتشر نشده اما روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم مدعی شده که پس از اننجام اقدامات تشخیصی و مراقتی از سوی پزشکان و متخصصان، این دانش‌آموزان احتمالا تا ساعاتی دیگر مرخص خواهند شد. 

در روزهای گذشته هم اخباری در خصوص مسمومیت و بستری شدن دانش‌آموزان دختر در شهر قم منتشر شده بود. 

واکنش پلیس به مسمومیت دانش‌آموزان: عمدی بودن تایید نشده، کسی را هم دستگیر نکردیم

احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می‌گوید عمدی بودن مسمومیت دانش‌آموزان دختر تایید نشده است. 

این نخستین واکنش مقام‌های پلیس جمهوری اسلامی به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در چند شهر مختلف ایران است. رادان با اشاره به اینکه این پرونده در حال بررسی است تا منشا آن مشخص شود افزود: «هنوز فردی را در در این پرونده دستگیر نکردیم و تا زمانی که بررسی‌ها انجام نشود نمی‌توانیم درباره عمدی یا غیرعمدی بودن آن قضاوت کنیم.» 

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان به پردیس رسید

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران در تازه‌ترین واکنش به موضوع مسمومیت سریالی دانش‌آموزان عمدتا دختر در مدرسه‌های این کشور که همچنان ادامه دارد، گفت که بررسی منشاء سم در حد این وزارتخانه و عمدی بودن آن به عهده آن‌ها نیست. آقای عین‌اللهی گفت که سم «بسیار خفیفی» باعث مسمومیت «خفیف» دانش‌آموزان شده است.

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان که از ۹ آذر ماه در قم با ابتلای حدود ۵۰ دانش‌آموز آغاز شد تاکنون صدها دانش‌آموز را روانه بیمارستان‌ها کرده است.

سکوت سازمان‌های مرتبط با موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در حالی است که عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده سروستان در نشست علنی صبح سه‌شنبه مجلس ایران اعلام کرد که دست‌کم ۱۰ تا ۱۵ شهر این کشور درگیر مسمومیت دانش‌آموزی شده‌اند.

در همین زمینه، برخی رسانه‌های ایرانی از مسمومیت شماری از دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه خیام در فاز ۱۱ پردیس خبر دادند. محمد فروتن، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس از مسمومیت دست‌کم ۳۵ دانش‌آموز خبر داد و گفت که پس از پخش بوی گاز در مدرسه بلافاصله دانش‌آموزان مدرسه را ترک کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...