پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » فشار آمریکا به بریتانیا برای انصراف از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران

فشار آمریکا به بریتانیا برای انصراف از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران

خبر اختصاصی‌ یک روزنامه لندنی درباره فشار آمریکا به بریتانیا برای انصراف از تروریستی فهرست کردن سپاه پاسداران، و گزارش‌های متعدد در باره آثار هنری با الهام از اعتراضات سراسری از جمله مطالب مرتبط با ایران در رسانه‌های غرب هستند.

دیلی تلگراف لندن در یک گزارش اختصاصی می‌نویسد مقامات وزارت خارجه آمریکا به بریتانیا فشار می‌آورند که از تروریستی فهرست کردن سپاه پاسداران منصرف شود، این در حالی است که وزارت خارجه انگلستان با این اقدام موافق است و خود آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های بین‌المللی تروریستی قرار داده است. تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران عضویت در آن، شرکت در ملاقات‌ها یا حتی حمل علائم سپاه در اجتماع را جرم تعریف می‌کند.

تلگراف می‌نویسد دیپلمات‌‌‌های آمریکا استدلال کرده‌اند که بریتانیا می‌تواند نقش مهمی به عنوان میانجی در مذاکرات احیای توافق اتمی برجام با جمهوری اسلامی ایفا کند.

نشریه محافظه‌کار آمریکائی نشنال ریویو روز پنج‌شنبه مقاله‌ای براساس گزارش دیلی‌تلگراف لندن منتشر کرد. نویسنده جف زی‌مری می‌نویسد تروریستی فهرست کردن سپاه پاسداران موضع انگلستان علیه جمهوری اسلامی را تقویت می‌کند ولی به مذاکرات جهانی بر سر برنامه اتمی لطمه‌ی بزرگی می‌زند. رئیس سازمان اطلاعاتی ام آی فایو بریتانیا اخیرا در باره عواقب بی ثباتی در ایران برای انگلستان، هشدار داده بود.

رسانه المانیتور که رویدادهای خاورمیانه را از پاریس دنبال می‌کند، در یک گزارش اختصاصی می‌نویسد اظهارات مقامات بایدن که می‌گوید ماه‌هاست مذاکرات برجام دیگر روی میز قرار ندارد، و تاکید مقامات جمهوری اسلامی که احیای برجام را همچنان امکان‌پذیر می‌دانند، هر دو می‌تواند درست باشد، البته با ملاحظات بسیار. این در حالی که گذشته باز نمی‌گردد و نمایندگان ایران نتوانستند با توافقی که اتحادیه اروپا تنظیم کرده بود، موافقت کنند.

وال استریت جورنال در مقاله‌ای هشدارآمیز درباره خطر انتشار دروغ و سوء اطلاعات در شبکه‌های خبری و اجتماعی، می‌نویسد حکومت‌های ایران، روسیه و کره‌ شمالی از هوش مصنوعی برای بی‌حیثیت کردن شخصیت‌ها و ایجاد تردید و اغتشاش، از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...