پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سی‌ان‌ان: پهپادهای ایرانی با هدف آسیب «حداکثری» به زیرساخت‌های اوکراین طراحی و اصلاح شده‌اند
A Russian drone is seen during a Russian drone strike, which local authorities consider to be Iranian made unmanned aerial vehicles (UAVs) Shahed-136, amid Russia's attack on Ukraine, in Kyiv, Ukraine October 17, 2022. REUTERS/Roman Petushkov

سی‌ان‌ان: پهپادهای ایرانی با هدف آسیب «حداکثری» به زیرساخت‌های اوکراین طراحی و اصلاح شده‌اند

یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ظاهراً در پهپادهای تهاجمی که به روسیه ارسال می‌کند تغییراتی صورت داده تا قدرت تخریب آن‌ها علیه زیرساخت‌های «غیرنظامی» اوکراین به «حداکثر» میزان ممکن برسد.

شبکه سی‌ان‌ان روز پنجشنبه ۲۰ بهمن با استناد به این گزارش تحقیقی نوشت که بررسی یک نمونه «منفجر نشده» از پهپاد «شاهد-۱۳۱» ساخت ایران نشان می‌دهد ویرانی چشمگیر زیرساخت‌های اوکراین به خاطر تغییراتی است که ایران در کلاهک‌های انفجاری پهپادها ایجاد کرده است.

بر پایه این گزارش که منحصراً در اختیار این رسانه آمریکایی قرار گرفته است، نمونه پهپاد مزبور اکتبر پارسال در منطقه اودسا در جنوب اوکراین کشف شد و ماه گذشته توسط سازمان «پژوهش مناقشات نظامی» مستقر در بریتانیا و با همکاری ارتش اوکراین مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

این گزارش افزوده که نصب ده‌ها قطعه فلزی در کلاهک پهپادهای ارسالی ایران به روسیه باعث شده تا در هنگام انفجار، این قطعات در شعاع گسترده‌‌‌تری پراکنده شوند.

به علاوه، ۱۸ خرج انفجاری «کوچک‌تر» در اطراف کلاهک تعبیه شده تا با ذوب شدن هنگام انفجار بتواند باعث سوراخ شدن پوشش زرهی و تولید اثر انفجاری ۳۶۰ درجه شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...