پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » قدردانی مولوی عبدالحمید از بیانیه میرحسین موسوی؛ سایر سیاستمداران هم واقعیت‌ها را ببینند

قدردانی مولوی عبدالحمید از بیانیه میرحسین موسوی؛ سایر سیاستمداران هم واقعیت‌ها را ببینند

در حالی که قوه قضاییه جمهوری اسلامی میرحسین موسوی را به «هدایت‌شدن» توسط سازمان مجاهدین خلق متهم کرده، مولوی عبدالحمید از بیانیه او مبنی بر ضرورت برگزاری همه‌پرسی و تغییر قانون اساسی در جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان در حساب‌های کاربری که به نام او در شبکه‌های اجتماعی فعال است، نوشته «آقای موسوی با بیانیۀ اخیر خود نشان داد که واقعیت‌های جامعه را درک کرده است».

اشاره وی به بیانیه ۱۵ بهمن میرحسین موسوی، از رهبران «جنبش سبز»، است که در زندان خانگی به سر می‌برد و در این بیانیه خواستار برگزاری همه‌پرسی «آزاد و سالم» در ایران و تدوین قانون اساسی جدید شده است.

آقای موسوی در این بیانیه نوشته حوادث «خونبار» ماه‌ها و سال‌های اخیر ایران نشان می‌دهد که «اجرای بدون تنازل قانون اساسی، به عنوان شعاری که ۱۳ سال پیش بدان امید می‌رفت، دیگر کارساز نیست و باید گامی فراتر از آن گذاشت».

اشاره وی به اعتراضات پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ است که در آن سال معترضان در مواجهه با اقدامات فراقانونی و تخلفات حاکمیت، بر اجرای قانون تاکید می‌کردند.

میرحسین موسوی در بیانیه تازه خود به صراحت نوشته که «ایران و ایرانیان نیازمند و مهیای تحولی بنیادین‌اند، که خطوط اصلی‌‌اش را جنبش پاک زن، زندگی، آزادی ترسیم می‌کند.»

مولوی عبدالحمید، تحمیل بیش از یک‌دهه حصر خانگی بر موسوی و زهرا رهنورد، همسر او و نیز مهدی کروبی، از دیگر رهبران «جنبش سبز» را از «نمونه‌های بی‌عدالتی» در جمهوری اسلامی توصیف کرد.

وی اضافه کرده «وقت آن است که سایر سیاستمداران و علما به نجات کشور بیندیشند و واقعیت‌ها را ببینند.»

این روحانی بلندپایه اهل سنت برای نوشتن این مطلب، از هشتگ «نجات کشور» استفاده کرده است.

این موضع‌گیری در شرایطی اتخاذ شده که به دنبال انتشار بیانیه تازه میرحسین موسوی، خبرگزاری قوه قضاییه، میزان، مدعی شده سازمان مجاهدین خلق «هدایت کامل» وی را به دست گرفته است.

این خبرگزاری به نقل از یک «منبع مطلع امنیتی» که به هویت وی اشاره‌ای نشده، مدعی شده بیانیه اخیر آقای موسوی «دستپخت مستقیم منافقین است که از طریق اردشیر امیرارجمند به خورد آن فتنه گر داده شده است».

در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی، از سازمان مجاهدین خلق تحت عنوان «منافقین» یاد می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...