پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » وال استریت جورنال: ایران و روسیه قصد ایجاد کارخانه‌ای برای ساخت شش هزار پهپاد دارند

وال استریت جورنال: ایران و روسیه قصد ایجاد کارخانه‌ای برای ساخت شش هزار پهپاد دارند

روزنامه «وال ‌استریت جورنال» از اعزام یک هیات ایرانی به روسیه برای ساخت کارخانه‌ای با قابلیت تولید شش هزار پهپاد طراحی شده توسط جمهوری اسلامی برای استفاده در جنگ اوکراین خبر داد.

این گزارش که روز یکشنبه ۱۶ بهمن منتشر شد، از قول «چند مقام رسمی کشور متحد آمریکا» که نامی از آن‌ها نبرده، نوشته است که اعزام هیات بلندپایه ایرانی برای ساخت کارخانه پهپاد در روسیه نشانه دیگری از اتحاد نظامی دو کشور است.

بر اساس این گزارش، هیات بلندپایه ایرانی در اوایل ژانویه امسال از محل برنامه‌ریزی شده برای ساخت و راه‌اندازی کارخانه پهپاد بازدید کردند.

این مقامات به وال ‌استریت جورنال گفته‌اند که دو کشور برای ساخت پهپادهایی با سرعت بیشتر برای مقابله با سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین تلاش می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید پهپادهای انتحاری شاهد-۱۳۶ ایران که تحویل روسیه شده برای هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی، خصوصا شبکه برق و مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما سرعت پایین و صدای بالای این نوع پهپاد، رهگیری آن را آسان‌تر می‌کند و نیروهای دفاع هوایی اوکراین تاکنون موفق به ساقط کردن ۵۴۰ فروند از این پهپادها شده‌اند.

اکنون مقامات آگاه به وال استریت جورنال گفته‌اند روسیه و ایران در پی تولید پهپادهایی با یک موتور جدید برای افزایش سرعت و ارتفاع پرواز بالاتر هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...