پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » درخواست‌ ۳۸۰ فعال مدنی از فرهاد میثمی برای پایان‌ اعتصاب غذا: مطالبات تو را فریاد می‌زنیم

درخواست‌ ۳۸۰ فعال مدنی از فرهاد میثمی برای پایان‌ اعتصاب غذا: مطالبات تو را فریاد می‌زنیم

واکنش‌ها به انتشار تصاویری از فرهاد میثمی که در زندان اعتصاب غذا کرده و وزن زیادی از دست داده است ادامه دارد و شماری از چهره‌های شناخته شده از او خواسته‌اند تا به اعتصاب غذا پایان دهد.

در تازه‌ترین واکنش‌ها، حدود ۳۸۰ نفر از فعالان زنان در نامه‌ای با قدردانی از فعالیت‌های آقای میثمی در مخالفت با حجاب اجباری و اعدام از او خواستند تا به اعتصاب غذا پایان دهد.

آنها در این نامه نوشته‌اند که «در خیزش زن، زندگی، آزادی زنده‌ماندن نخستین شاخص زندگی است و زمانی که خشونت بی‌امان از هجومِ مداوم‌اش بازنمی‌نشیند زنده‌ماندن مقاومت است.»

این فعالان از آقای میثمی خواسته‌اند تا به خاطر آینده‌ای که در آن «به تک‌تک اراده‌هایی چون اراده‌ او» نیاز است به اعتصاب غذا پایان دهد.

آنها افزوده‌اند: «ما مطالبات تو را فریاد می‌زنیم و تا تحقق آن‌ها دست از مبارزه با ظلم نخواهیم کشید.»

نیلوفر حامدی، روزنامه نگار زندانی نیز در پیامی صوتی از زندان قرچک که همسرش محمدحسین آجورلو روی توییتر به اشتراک گذاشته است از فرهاد میثمی خواست تا به اعتصاب غذا پایان دهد.

حساب توییتری منتسب به مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز تصاویر فرهاد میثمی را «بسیار رنج‌آور و تأسف‌برانگیز» خوانده و از مسئولان خواسته است تا «هرچه زودتر» برای ⁧‫آزادی⁩ او و دیگر ⁧‫زندانیان سیاسی⁩ اقدام کنند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان هم در نامه‌ای به فرهاد میثمی از او خواست تا با توجه به «نگرانی عمیق میلیون‌ها ایرانی از موقعیت خطرناک وضعیت کنونی او» به اعتصاب غذا پایان دهد.

در این نامه آمده است که انتشار «تصاویر جانکاه بدن نیمه جان و به استخوان رسیده‌» فرهاد میثمی نشان‌دهنده «اوج شرافت و آرمان خواهی» او است و «فرهاد کُشی ستمکاران را بر هفت گنبد افلاک پر صدا کرد.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان خطاب به آقای میثمی گفته است: «بی تردید وجود شریف و نجیب شما برای روزهای آینده ایران بسیار حیاتی و ضروری است.»

کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده مشهور ایرانی، در اینستاگرام قطعه‌ای را منتشر کرده و خطاب به فرهاد میثمی نوشته است: «این ابوعطا پیشکش به توست برادرم، در روزهای زجر اندر زجر اندر زجر.تو که باریک و بلندی اندام نحیف و سختی کشیده‌ات، به تازیانه می‌ماند بر پیکر فربه شرّی اگنده از نکبت قدرت.»

دو روز پیش، جعفر پناهی سینماگر مشهور ایرانی که با سپردن وثیقه موقتا از زندان آزاد شده بود گفت با دیدن تصویر فرهاد میثمی یاد قربانیان آشویتس افتاده است.

انتشار تصاویر تازه فرهاد میثمی که در پی اعتصاب غذا در زندان وزن زیادی از دست داده، واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

سازمان عفو بین‌الملل خواستار «آزادی فوری» و «بدون قید و شرط» آقای میثمی شده است.

فرهاد میثمی به دلیل مخالفت با حجاب اجباری از تابستان ۱۳۹۷ بدون مرخصی در زندان به سر می‌برد و از مهر ماه در اعتصاب غذا است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...