پخش زنده
Home » حقوق بشر » جان فرهاد میثمی در خطر جدی است

جان فرهاد میثمی در خطر جدی است

تصاویر منتشر شدهٔ فرهاد میثمی و شرایط جسمی او ناخوداگاه آدمی را بیاد تصاویر بجا مانده از گولاگ‌ها و آشویتش می‌اندازد.

فرهاد میثمی – پزشک، مترجم و فعال سیاسی و مدنی که بدنبال اعتصاب غذای دزارمدت در زندان وزنش به‌شدت کاهش یافته، نامه‌ای از زندان رجایی‌شهر کرج نوشته که با این عبارت «برای روزهای زجرِ اندر زجرِ اندر زجر» آغاز می‌شود.

میثمی گفته طی ۱۰ روز آینده آبی که می‌نوشد را تلخ خواهد کرد تا نشانه‌ای از «روزگار تلخ‌تر از زهری» باشد که حاکمان جمهوری اسلامی «از جمیع جهات برای همگان آفریده‌اند.»

او گفته که این اقدام را به عنوان نشانه‌ای از پایداری بر خواسته‌های سه گانه‌اش (توقف اعدام معترضان، آزادی ۶ زندانی سیاسی – مدنی و توقف آزارهای اجبار حجاب) انجام می‌دهد.

آقای میثمی در این نامه نوشته: «در دوره‌ای که حاکمان در هر سه عرصه‌ی امنیت جسم و جان، سفره و معیشت، و شأن و کرامت، چیزی جز زجر و رنج هر روزه و هر لحظه در بساط مردمان این سرزمین باقی نگذاشته‌اند، به سهم کوچک خود تلاشی را آغاز کردم تا بتوان در شرایطی، این زهر دم‌افزون را با کوششی جمعی به پادزهری بدل کرد.»

-امروز کسانی که فرهاد میثمی را می‌شناسند، حتی مخالفان فکری او، به شدت نگران حالش هستند.

دکتر فرهاد میثمی موسس نشر اندیشه‌سازان بود که چهار سال پیش به دنبال تهیه پیکسل‌هایی علیه حجاب اجباری بازداشت شد!

طی دوران زندان به خاطر انتشار یادداشت‌های او در فضای مجازی، برای او پرونده جدیدی با اتهام “تبلیغ علیه نظام” گشوده شده است.

این در حالی است که یادداشت‌های آقای میثمی از بسیاری مطالبی که توسط افراد مختلف که بیرون از زندان هستند نوشته و منتشر می‌شود، به مراتب ملایم‌تر بوده است.

فرهاد میثمی، در تاریخ ۹ مرداد ۹۷ توسط نیروهای ضدامنیتی بازداشت و توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها، مطبوعات و خروج از کشور محکوم شد که مطابق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، حکم ۵ سال حبس تعزیری بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” در خصوص وی در حال اجرا است. (منبع: توانا)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...