پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بنیامین نتانیاهو: برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای از همه توان خود استفاده می‌کنیم

بنیامین نتانیاهو: برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای از همه توان خود استفاده می‌کنیم

نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه ۱۰ بهمن در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش از هر چه در توان دارد برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

دیدار بنیامین نتانیاهو با آنتونی بلینکن در اورشلیم، و در چارچوب سفر سه‌ روزه وزیر خارجه آمریکا به غرب آسیا، برگزار شد. این نخستین ملاقات طرفین از زمان تشکیل دولت جدید اسرائیل و بازگشت آقای نتانیاهو به قدرت بود.

آقای بلینکن بر «تعهد خلل‌ناپذیر» آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد. وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای «شراکت ۷۵ ساله» دو کشور متحد «بر اساس منافع متقابل و ارزش‌های دموکراتیک» را یادآوری کرد.

وزیر خارجه آمریکا پس از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ویلیام برنز، رئیس سی‌آی‌ای، سومین مقام ارشد آمریکا است که در ده روز گذشته در چارچوب سفر به غرب آسیا و شمال آفریقا، از اسرائیل دیدار می‌کند.

دیدار بلینکن از اسرائیل با عملیات منتسب به این کشور علیه کارخانه‌های ساخت پهپاد در شهر اصفهان و نیز دو حمله هوایی علیه کاروان کامیون‌ها در مرز سوریه- عراق، همزمان شد.

سایت اسرائیلی «والانیوز» روز دوشنبه به نقل از یک مقام این کشور نوشت که عملیات پهپادی اصفهان در شامگاه هفتم بهمن «موفق» بوده است. پیش از آن، گزارشگر اسرائیلی نیویورک‌تایمز عملیات اصفهان را کار اسرائیل خواند.

شبکه «کان» در ارتباط با حمله پهپادی به مجتمع صنایع نظامی اصفهان یادآوری کرد که دو روز پیش از آن رویداد، ویلیام برنز، رئیس سی‌آی‌ای، در سفر به اسرائیل، با نخست‌وزیر و رئیس موساد دیدار کرده بود.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که در پی حمله شامگاه ۹ بهمن به کامیون‌هایی که از عراق به سوی سوریه در حرکت بودند، روز دوشنبه ۱۰ بهمن نیز حملات مشابهی علیه کاروان دیگری از چند کامیون در همین منطقه مرزی انجام شد.

آوی دیختر، وزیر عضو کابینه امنیتی اسرائیل، روز دوشنبه در پاسخ به شبکه «کان» که آیا اسرائیل عامل حملات پیاپی به ابوکمال بوده است یا نه؟ گفت «کامیون‌های حامل غذا و آذوقه مورد حمله قرار نمی‌گیرد».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...