پخش زنده
Home » حقوق بشر » جمهوری اعدامی محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی را به قتل رساند

جمهوری اعدامی محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی را به قتل رساند

خبرگزاری قوه فاسد و خونریز قضاییه اعلام کرد احکام اعدام محمد مهدی کرمی، ۲۲ ساله، و سیدمحمد حسینی، ۳۹ ساله، به اجرا درآمد و این دو معترض در ارتباط با پرونده کشته شدن یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان، بامداد ۱۷ دی‌ ماه به دار آویخته شدند.

با وجود تلاش‌های گسترده جهانی برای لغو اعدام این دو معترض، دیوان عالی کشور روز سه‌شنبه ۱۳ دی، حکم اعدام محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی را تایید کرد.

پیش‌تر، محمدمهدی کرمی در اعتراض به تایید حکم اعدامش اعتصاب غذای خشک کرده بود.

بدین ترتیب، شمار معترضان اعدام شده به چهار نفر رسید. جمهوری اسلامی پیش‌تر محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد را نیز اعدام کرده بود.

پیش‌تر امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در توییتی نتایج فرجام‌خواهی ۱۶ متهم پرونده روح‌الله عجمیان را اعلام کرده و خبر داد فرجام‌خواهی محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی ابرام و حکم اعدام این دو تایید شده اما حکم اعدام صادره برای سه متهم دیگر این پرونده یعنی حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا به دلیل «نقص در تحقیقات»، نقض شده است.

در پرونده کشته شدن روح‌الله عجمیان، از نیروهای بسیجی، در مراسم چهلم حدیث نجفی، دادگاهی در اواسط آبان برگزار شد و پنج نفر محکوم به اعدام و ۱۱ نفر دیگر نیز به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.

در همین حال، کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داد تعدادی از زندانیان زندان کرج، از جمله ارژنگ مرتضوی، دانشجوی زندانی، در اعتراض به قطعی شدن حکم اعدام چند تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات از شامگاه پنجشنبه اعتصاب غذای خشک کرده‌اند.

«در تی وی» با ساخت یک مستند و قرار دادن فیلمهایی از روزی که روح الله عجمیان کشته شد، نشان داد که کشته شدن این بسیجی سناریوی رژیم جمهوری اعدامی بوده است و روح الله عجمیان توسط رژیم به قتل رسیده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...