پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » انتشار سخنان مشاور فرمانده سپاه درباره انفعال و بریدگی «مسئولان درجه یک» از جمهوری اسلامی و خامنه‌ای

انتشار سخنان مشاور فرمانده سپاه درباره انفعال و بریدگی «مسئولان درجه یک» از جمهوری اسلامی و خامنه‌ای

ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن، حمید اباذری، مشاور فرمانده کل سپاه، اذعان می‌کند که فرماندهان ارشد و «مسئولان درجه یک نظام» مقابل علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، «ایستادند».

در این ویدئو که روز پنج‌شنبه، هشتم دی، منتشر شده و گفته می‌شود بخشی از سخنرانی پخش شده اباذری از شبکه تبرستان (شبکه استانی صداوسیما در مازندران) است، به نظر می‌رسد که او از عدم تایید رفتار حکومت با معترضان از سوی روحانیون بلندپایه و همچنین فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انتقاد می‌کند.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران در این ویدئو می‌گوید: «امروز داریم می‌بینیم چه بزرگانی، چه خواصی کم آوردند.»

او بدون آن که از روحانی خاصی نام ببرد، ادامه می‌دهد: «آقاجان تو این ‌قدر القاب پشت سرت هست، کلی بیتت برو و بیا دارد چرا حرف نمی‌زنی؟»

بر اساس گزارش رسانه‌های اجتماعی این سخنرانی روز سه‌شنبه ششم دی از صداوسیما پخش شده، اما با این حال، تاریخ دقیق این سخنرانی مشخص نیست.

آخرین گزارشی که در رسانه‌های داخل کشور از سخنرانی‌های اباذری منتشر شده مربوط به اواخر مهرماه سال جاری است که بر اساس گزارش این رسانه‌ها، او در آن زمان در مصلی قائم‌شهر در استان مازندران درباره اعتراضات سراسری سخنرانی کرد.

اعتراضات سراسری در ایران در روز ۲۶ شهریورماه پس از مرگ مهسا امینی آغاز شد و به سرعت ماهیتی ضدحکومتی به خود گرفت. این اعتراضات با وجود سرکوب مرگبار و خونین همچنان به شکل‌های مختلف ادامه دارد.

مشاور فرمانده سپاه در این ویدئو همچنین از دودستگی میان فرماندهان ارشد نظامی در جمهوری اسلامی در قبال سرکوب اعتراضات خبر می‌دهد.

او می‌گوید: «کسان زیادی را دیدیم بریدند. به چشم خود دیدم سرداران بزرگی که کم آوردند… مقابل ارزش‌ها ایستادند، مقابل آقاشان [خامنه‌ای] ایستادند، مقابل نظام ایستادند.»

اباذری از فرد خاصی نام نبرد اما تاکید کرد که «مسئولین درجه یک نظام» در میان این افراد بودند.

پیشتر در بخشی از بولتن‌های محرمانه خبرگزاری فارس که به دست بلک‌ریوارد هک شد، در خبرنامه مورخه ۱۹ آذرماه، آمده بود که رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از نزدیک‌ترین افراد به خود، گلایه کرده است «که چرا برخی خواص سکوت کردند؟»

از این سخنرانی مشخص نیست که اشاره مشاور فرمانده سپاه به کدام مسئول جمهوری اسلامی است، اما برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله محمود احمدی‌نژاد که اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، در جریان اعتراضات جاری سکوت کردند.

همچنین پس از اعدام اولین معترض به اتهام «محاربه» برخی از روحانیون سخنانی در انتقاد از قوه قضاییه مطرح کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...