پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ادامه حملات حکومتی‌ها به علی دایی در پی حمایت او از اعتراضات و اعتصابات

ادامه حملات حکومتی‌ها به علی دایی در پی حمایت او از اعتراضات و اعتصابات

در دومین روز فراخوان به اعتصاب سراسری، «گالری نور» و رستوران «فوراور ۱۰» کامرانیه که متعلق به علی دایی هستند به دلیل تعطیلی در روزهای فراخوان پلمپ شدند.

در پی این اقدام، موج انتقاد و توهین به این فوتبالیست محبوب ایرانی در رسانه‌های وابسته به حکومت و طرفداران رژیم جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

روزنامه کیهان نوشت که تنها گالری طلا و جواهر فروشی علی دایی از اعتصابات ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر حمایت کرده است و گفته که بقیه مثل او، «ثروت مفت و باد‌آورده ندارند» و «باید به کسب و کارشان برسند.»

امیرحسین ثابتی، مجری صدا و سیما که از افراد ویژه اعزام شده به قطر برای حضور در جام جهانی فوتبال نیز بود در توییتی خطاب به علی دایی نوشت :« اگر واقعا اینقدر سقوط نزدیکه، هزینه بده. اگر هم نیست، بیش از این خودت رو مسخره نکن.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که علی دایی از نجات یک زندانی محکوم به قصاص در بوشهر تا کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و سرپل ذهاب، همواره از ثروت خود برای امور خیریه بهره برده است.

این ستاره فوتبال ایران، تیرماه امسال نیز به خبرگزاری ایلنا گفته بود: «با توجه به مالیات‌هایی که داده‌ام، می‌توانستم همین الان در آلمان بازنشسته شوم و حقوق ماهیانه ۱۰ هزار یورویی دریافت کنم.»

علی دایی بارها از معترضان حمایت کرد و حتی در مواقعی مثل انتقال حسین رونقی از زندان به بیمارستان در اطراف بیمارستان محل نگهداری او، علی دایی با ماشین حضور یافت. او همچین بازداشت وریا غفوری ملی پوش سابق را محکوم کرد.

او در همراهی با اعتراضات سراسری در سالگرد آبان ۹۸ نیز اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود کرده و دعوت فیفا ⁩ برای حضور در جام جهانی را نیز رد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...