پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » درخواست ماموستاهای اهل سنت سنندج و دهگلان برای برگزاری رفراندوم و محاکمه آمران سرکوب

درخواست ماموستاهای اهل سنت سنندج و دهگلان برای برگزاری رفراندوم و محاکمه آمران سرکوب

ماموستایان، مدرسان و امامان جمعه اهل سنت سنندج و دهگلان و روستاهای این شهرها، با صدور یک بیانیه و قرائت آن توسط یکی از آنان در یک مراسم دسته جمعی، خواستار برگزاری رفراندوم با حضور معتمدان و رهبران دینی و ملی و همچنین نظارت نهادهای بین‌المللی شدند.

این روحانیون اهل سنت همچنین خواستار محاکمه آمران، مجریان و سرکوبگران در دادگاه‌های مردمی و با قضاوت قضات منتخب مردم شدند.

آنان در این بیانیه تاکید کردند که «صدای ناله‌های ایرانیان و پدر و مادران داغدار نزدیک است که عرش خدا را به لرزه درآورد.»

در این بیانیه تاکید شده که «سرانجام ظلم و ظالمین جز نابودی نیست» و «سرانجام ظالمان انتقام الهی است.»

ماموستایان، مدرسان و امامان جمعه اهل سنت سنندج و دهگلان تاکید کردند که خداوند «به ظالمان فرصت بازگشت می‌دهد اما وقتی آنان را مورد غضب قرار دهد رهایشان نخواهد کرد.»

آنان ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار خواستار برگزاری رفراندوم برای برون رفت از وضعیت فعلی شدند.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در روز ۱۳ آبان، خواستار برگزاری رفراندوم در ایران، با حضور ناظران بین‌المللی شده بود.

در همین حال ماموستایان و مدرسان و امامان جمعه اهل سنت سنندج و دهگلان خواستار توقف تهدید روحانیون اهل سنت از جمله مولوی عبدالحمید شدند.

این روحانیون اهل سنت خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی از جمله ماموستا محمد خضرنژاد، از روحانیون سرشناس شهر بوکان و توقف محاکمه‌های ناعادلانه شدند.

آنان همچنین با اشاره به صدور حکم اعدام برای «جوانان شجاع» هشدار دادند که «چنین اقدام دهشتناکی سبب خشم بیشتر مردم خواهد شد.»

روز جمعه ٢٠ آبان نیز ماموستایان سقز با قرائت بیانیه‌ای از اعتراضات سراسری حمایت کرده بودند.

اعتراضات مردمی در شهرهای سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه پس از حمله نیروهای امنیتی به مردم در مهاباد در روز شنبه گسترده تر شد.

نیروهای امنیتی به مردم شرکت‌کننده در مراسم خاکسپاری سه جان باخته خیزش انقلابی مردم ایران در جوانرود و پیرانشهر تیراندازی کردند و بر اساس گزارش‌ها دو نفر کشته و بیش از ۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...