پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » نماینده بریتانیا در شورای حقوق بشر: دیگر برای مردم ایران بس است

نماینده بریتانیا در شورای حقوق بشر: دیگر برای مردم ایران بس است

نماینده بریتانیا در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد می‌گوید که وضعیت حقوق بشر در ایران در ماه‌های اخیر وخیم‌تر شده است.

وی افزود: ما واقعا واکنش ایران به اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی را «نفرت انگیز» می دانیم. بیش از «سیصد و بیست و شش» ایرانی در این اعتراضات، جان خود را از دست داده و بیش از «چهارده هزار» نفر دستگیر شده‌اند.»

او با اشاره به این که «حکم اعدامی که برای یک معترض در هفته گذشته اعلام شد، نشان دهنده «وخامت تکان دهنده» این وضعیت است، افزود: «به این دلایل، ما از تلاش‌های آلمان و ایسلند برای تشکیل جلسه ویژه شورای حقوق بشر در بیست و چهارم نوامبر استقبال می‌کنیم و امیدواریم این شورا تحقیقات کاملی در مورد نقض حقوق بشر مرتبط با اعتراضات در ایران را الزامی کند.»

نماینده بریتانیا تصریح کرد: «مردم ایران به اندازه کافی رنج کشیده‌اند، با این حال، جمهوری اسلامی همچنان به سرکوب صداهای جامعه مدنی ادامه می‌دهد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که آزادی‌های اساسی آنها، از جمله حق تجمع مسالمت آمیز و آزادی بیان، رعایت شود. رهبران ایران باید روش خود را تغییر دهند.»

گفتنی است معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در آستانه برگزاری نشست ویژه حقوق بشر برای بررسی سرکوب معترضان و شرایط حقوق بشر در ایران گفت: «آمریکا کماکان پشتیبان مردم ایران است.»

هفته آینده قرار است سرکوب اعتراضات سراسری و وضعیت حقوق بشر در ایران در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل بررسی شود. بنا به اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، دولت جو بایدن با برگزاری این جلسه موافق است.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، چهارشنبه در کنفرانس خبری روز گفت:« این جلسه روز ۲۴ نوامبر، برابر با ۳ آذر ماه، برگزار خواهد شد.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...