پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » کمیساریای عالی سازمان ملل متحد: محکومیت شدید احکام سنگین علیه معترضان توسط رژیم ایران

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد: محکومیت شدید احکام سنگین علیه معترضان توسط رژیم ایران

جرمی لارنس سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد سه‌شنبه ۲۴آبان، طی یک موضع‌گیری صدور احکام سنگین علیه دستگیر شدگان اعتراضات سراسری در ایران را محکوم کرد و از رژیم ایران خواست تا هر چه زودتر هزاران معترضی که به‌دلیل شرکت در اعتراضات مسالمت‌آمیز بازداشت شده‌اند را آزاد کند.


وی در مقر سازمان ملل در ژنو اظهار داشت به «مقام‌هایی که به این اعتراضات بی‌سابقه با یک واکنش شدید فراینده پاسخ می‌دهند» اعتراض می‌کند.


وی یادآور شد که یک شعبه دادگاه در تهران روز یکشنبه یک معترض را به اتهام «محاربه» و «افساد فی الارض» به اعدام محکوم کرده است.


وی هم‌چنین افزود: «دست‌کم ۹معترض دیگر به اتهام‌هایی متهم شده‌اند که همگی مجازات اعدام در پی دارند».

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد گفت: سخنگوی کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد گفت: «ما از مقامات (رژیم ایران) می‌خواهیم که فوراً افرادی را که در ارتباط با تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت شده‌اند آزاد و همه اتهام‌ها علیه آنان را لغو کنند».

نزدیک به ۱۵کارشناس حقوق‌بشر سازمان ملل روز ۲۰آبان، در بیانیه مشترکی از رژیم ایران خواستند صدور کیفرخواست برای معترضان اعتراضات سراسری در ایران را متوقف کند.


در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما از حکومت ایران می‌خواهیم استفاده از مجازات مرگ به‌عنوان ابزاری برای سرکوب اعتراضات را متوقف کند».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...