پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » حمید افکاری را بازداشت کردند؛ الهام افکاری از هنگام بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است

حمید افکاری را بازداشت کردند؛ الهام افکاری از هنگام بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است

حساب توییتر ۱۵۰۰ تصویر از بازداشت حمید افکاری، یکی دیگر از برادران افکاری خبر داد. سعید افکاری هم در توییتر خود از اعتصاب غذای خواهرش، الهام افکاری نوشت و اعلام کرد او نزدیک به سه شبانه‌روز است جز آب، چیزی نخورده است.

۱۵۰۰ تصویر در توییتی دیگر، دلیل بازداشت حمید افکاری در مقابل ساختمان وزارت اطلاعات در شیراز، معروف به پلاک ۱۰۰ را در راستای اعمال فشار به الهام افکاری دانست.

الهام افکاری، خواهر نوید افکاری، کشتی‌گیر اعدام شده نیز از زمان بازداشت در صبح روز پنج‌شنبه ۱۹ آبان و انتقال به بازداشتگاه اطلاعات (پلاک ۱۰۰) در شیراز، دست به اعتصاب غذا زده است.

سعید افکاری با اعلام این خبر در توییترش نوشت: «جون نوید بستون نبود اومدین سراغ الهام؟»

او روز جمعه هم از فشار روانی نیروهای امنیتی بر الهام افکاری خبر داده و نوشته بود: «از موقعی که الهام و دخترش لیانا رو با هم بازداشت کردن اجازه ندادن الهام رو ببینیم یا تماس بگیره که نفهمه لیانا آزاد شده و بتونن با فکر بازداشت بچه‌ش، خواهرم رو شکنجه کنن.»

الهام افکاری روز پنج‌شنبه همراه با همسر و دختر سه ساله‌اش بازداشت شد.

ساعاتی بعد، همسر و فرزند خردسال او آزاد شدند اما الهام افکاری به بازداشتگاه اطلاعات شیراز منتقل شد.

پدر و مادر الهام افکاری با حضور مقابل این بازداشتگاه، خواهان پاسخگویی ماموران امنیتی شدند.

حساب کاربری ۱۵۰۰ تصویر، ویدیویی از بهیه نامجو، مادر نوید افکاری مقابل بازداشتگاه معروف به پلاک ۱۰۰ شیراز منتشر کرد که در آن می‌گوید: «یا دخترم را آزاد کنید یا من را بکشید ….»

شهریور امسال و در دومین سالگرد اعدام نوید افکاری نیز الهام افکاری، همراه با دو عضو دیگر خانواده بازداشت شده بود.

روز ٢٢ شهریور، سعید افکاری در توییتر خود اعلام کرد الهام، حبیب افکاری و همسرش در راه به سمت مزار نوید، به وسیله نیروهای امنیتی «به طرز وحشیانه‌ای» بازداشت شدند.

سال گذشته نیز گوشی تلفن الهام افکاری به گفته سعید دهقان، وکیل خانواده افکاری، از سوی نهادهای امنیتی سرقت و ویدیوهایی از «اعترافات اجباری نوید افکاری» در آن منتشر شد.

سعید افکاری یک روز پیش از پاک شدن تمامی پست‌های اینستاگرامی الهام افکاری، در توییتی نوشته بود که هیچ‌ یک از صفحات اجتماعی خواهرش در اختیار خود او نیست.

پیش از بازداشت الهام افکاری، دیگر اعضای خانواده افکاری هم علاوه بر دوره بازداشت تا اعدام نوید افکاری، همواره تحت فشار شدید دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی قرار داشته‌اند تا دست از دادخواهی بردارند.

بسیاری از اعضای خانواده و بستگان نوید افکاری در دو سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی احضار و تهدید شده‌اند و هدف آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. این فشارها بر شماری از دوستان او و فعالان مدنی نزدیک به این خانواده نیز وارد شده است.

خانواده افکاری تاکنون به دادخواهی خود ادامه داده‌اند و همزمان دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه به طور مداوم بر فشار بر این خانواده افزوده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...