پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » لگدمال کردن «حجاب اجباری» توسط شماری از هنرمندان ایرانی

لگدمال کردن «حجاب اجباری» توسط شماری از هنرمندان ایرانی

شماری از زنان مطرح هنرمند و سینمای ایران با برداشتن حجاب از سر و انتشار عکس‌‌هایی در رسانه‌های اجتماعی، از خیزش مردمی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی حمایت کردند.

در همین راستا، ترانه علیدوستی، بازیگر ایرانی،‌ در تصویری که شامگاه چهارشنبه 18 آبان در اینستاگرام خود منتشر کرد با برداشتن حجاب اجباری،‌ پلاکاردی در دست گرفته که روی آن شعار «ژن،‌ ژیان، ئازادی» نوشته شده است.

دنیا مدنی، بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی هم با انتشار عکس بدون روسری از خود در یک پست اینستاگرامی نوشت: «من برای زن، زندگی، آزادی خواهم جنگید و تو کم کم به این عادت خواهی کرد.»

خزر معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز شب گذشته در یک پست در صفحه اینستاگرام خود در کنار عکسی بدون روسری، قسمتی از شعر «وطن، وطن» سیاوش کسرایی را به اشتراک گذاشت.

سپیده ابطحی،‌ مستندساز ایرانی هم از جمله زنانی است که عکس بدون روسری خود را در حمایت از زنان ایرانی در اینستاگرام منتشر کرده است.

او در توضیح عکس خود نوشت: «کنار و همدل با وطنم با مردم با داغداران. داغدار می مانم تا روز دادخواهی. برای روز آزادی. برای خون شهیدان زیبای راه آزادی.»

پیشتر هنرمندانی مانند کتایون ریاحی، پگاه آهنگرانی، فاطمه معتمدآریا، مریم بوبانی و شیوا ابراهیمی با انتشار ویدیو و عکس‌های بدون «حجاب اجباری»، به حمایت از مبارزه زنان پرداخته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...