پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » چهل و پنجمین روز انقلاب ایران؛ چهلم جمعه خونین و سیاه زاهدان

چهل و پنجمین روز انقلاب ایران؛ چهلم جمعه خونین و سیاه زاهدان

بر اساس گزارش شاهدان عینی و ویدیوهای منتشر شده از چهارشنبه 18 آبان‌، معترضان در ده‌ها شهر ایران در گرامی‌داشت یاد کشته‌شدگان جمعه خونین زاهدان به خیابان‌‌ها آمده‌اند.

در ویدیویی که از مشهد منتشر شده، زنان معترض در این شهر، همگام با خیزش ایرانیان برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شامگاه چهارشنبه 18 آبان به خیابان‌ها آمده و با پایکوبی در خیابان‌ها و شعار علیه سران نظام، خواهان آزادی و پایان سرکوب و استبداد در ایران شدند.

همچنین معترضان در بندرعباس، مرکز استان هرمزگان در چهارشنبه‌شب همگام با خیزش سراسری مردم ایران علیه سرکوب و استبداد حکومتی به خیابان‌ها آمده و شعارهایی علیه سران نظام سر دادند.

بر اساس ویدیوهایی که از قهدریجان در استان اصفهان منتشر شده، ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی با استفاده از بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور به‌سوی شهروندان معترض خواهان سرنگونی نظام، یورش برده‌اند.

همچنین در شهر رشت در استان گیلان نیز شهروندان معترض شامگاه چهارشنبه با فریادهای «مرگ بر دیکتاتور» با خیزش سراسری هم‌وطنان خود برای سرنگونی نظام ابراز همبستگی کردند.

معترضان در شیراز نیز با برگزاری تجمع اعتراضی در شامگاه چهارشنبه با روشن‌کردن آتش، ایجاد راهبندان و سر دادن شعارهای ضد‌حکومتی با خیزش انقلابی ایرانیان همگام شدند.

در تهران نیز چندین ویدیو علی‌رغم قطعی و کندی سرعت اینترنت منتشر شده که نشان می‌دهد معترضان در چندین محله این شهر، از جمله هفت‌حوض در شرق، خیابان انقلاب در مرکز و محله گیشا با تجمع، سر دادن شعار و روشن کردن شمع، یاد کشته شدگان جمعه خونین زاهدان را گرامی‌داشته‌ و خواستار سرنگونی رژیم شده‌اند.

از اهواز گزارش‌ها حاکی از این است که معترضان بنر خامنه‌ای را در محله «مصلی» به آتش کشیدند. ویدیویی که از شهر کرج در چهارشنبه شب منتشر شده نیز نشان می‌دهد که یک معترض در این شهر بنر خامنه‌ای را در مرکز این شهر به عنوان نماد استبداد آتش زده‌است.

شامگاه چهارشنبه هجدهم آبان، جوانان معترض در شهرستان «جم» در استان بوشهر نیز دفتر نمایندگی علی خامنه‌ای، رهبر نظام را به آتش کشیدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...