پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » جمهوری اسلامی در حال ارسال محموله جدیدی از موشک‌ها و پهپادها به روسیه است

جمهوری اسلامی در حال ارسال محموله جدیدی از موشک‌ها و پهپادها به روسیه است

به‌رغم ادعاهای مکرر روسیه و ایران در گذشته مبنی بر عدم ارسال تسلیحات ایرانی به مسکو، مقامات غربی فاش کردند که ایران ارسال حدود ۱۰۰۰ قبضه تسلیحات مختلف شامل پهپادها به روسیه را به‌منظور استفاده در جنگ علیه اوکراین در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان»، مقامات یکی از کشورهای غربی که برنامه تسلیحاتی ایران را از نزدیک رصد می‌کنند، اعلام کردند که محموله جدید، شامل موشک‌های بالستیک کوتاه‌بُرد و شمار بیشتری از پهپادهای انفجاری است.

آنها خاطرنشان کردند، این اولین بار است که تهران موشک‌های نقطه‌زن پیشرفته را به مسکو ارسال ‎می‌کند که ارتش روسیه را از قدرت میدانی زیادی در نبرد علیه نیروهای اوکراینی برخوردار می‌سازد.

۴۵۰ فروند پهپاد انفجاری
به گفته مقامات غربی، جدیدترین محموله تسلیحاتی ایران شامل حدود ۴۵۰ پهپاد است که «روس‌ها پیشتر از قدرت مرگبار آنها در جبهه‌های نبرد علیه اوکراین استفاده کرده‌اند.»

این محموله جدید بیانگر افزایش قابل پیش‌بینی حمایت ایران از اقدامات جنگی روسیه در اوکراین است.

هر چند زمان دقیق رسیدن این محموله به روسیه مشخص نیست، ولی مقامات غربی بر این باورند که مطمئناً تا قبل از پایان سال در اختیار ارتش روسیه قرار گذاشته خواهد شد.

افزایش استفاده روسیه از پهپادها
از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته، پهپادها نقش مهمی را در این منازعه ایفا کردند ولی کاربرد پهپاد از سوی روسیه از تابستان گذشته، به طور چشمگیری افزایش یافت به طوری که مقامات کییف از سرنگونی ده‌ها فروند پهپاد انفجاری و شناسایی ساخت ایران خبر دادند.

روسیه در هفته‌های اخیر نیز از حملات پهپادی کامیکازی برای هدف قرار دادن مراکز غیرنظامی، حیاتی و زیرساخت‌های مهم انرژی در اوکراین استفاده کرده است.

این اقدامات روسیه به تشدید جنگ در اوکراین که با پیشتبانی ایران صورت می‌گیرد، نگرانی‌ها و واکنش‌های شدید کشورهای غربی را برانگیخته است و در این‌ رابطه تحریم‌هایی علیه برخی افراد و نهادهای رژیم جمهوری اسلامی که در پشتیبانی نظامی از مسکو نقش داشته و آن را تسهیل می‌کنند، اعمال شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...