پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کشور در آستانه چهلمین روز قتل مهسا امینی

اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کشور در آستانه چهلمین روز قتل مهسا امینی

در آستانه چهلمین روز قتل حکومتی مهسا امینی و آغاز خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، دانشجویان شهرهایی چون تهران، قم و … روز سه‌شنبه سوم آبان نیز همچون روزهای گذشته، تجمع اعتراضی برگزار کردند؛ از جمله در دانشگاه قم و در حضور علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی.

دانشجویان در دانشگاه قم و در برابر یوسف سلامی، خبرنگار صدا و سیما که قصد مصاحبه با چند نفر را داشت، شعار دادند: «ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما.»

این دانشجویان با شعارهایی از جمله «بسیجی جیره‌خور، آخرشه خوب بخور»، «‌آزادی آزادی آزادی» و «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» به سخنرانی بهادری جهرمی اعتراض کردند.

در دانشکده علوم اجتماعی علامه نیز دانشجویان با برگزاری تجمع در صحن دانشگاه و قرار دادن کفن‌ نمادین، پا بر زمین کوبیده و شعار «‌غرق خون این وطن، کودکان در کفن»، «گفت‌وگوتون چاخانه، دانشگاه پادگانه»، «علف هرز تویی، زن آزاده منم» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر هم که روز دوشنبه دوم آبان به حضور سخنگوی دولت در این دانشگاه و سخنرانی او با شعارهایی از جمله «سخنگو برو گم‌شو» اعتراض کردند، امروز نیز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این دانشجویان خطاب به بسیجیان شعار «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» و «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» سر دادند.

علاوه بر دانشگاه‌ها، اعتراضات دانش‌آموزی نیز همچنان ادامه دارد.

ویدیوی ارسالی به ایران‌اینترنشنال حاکی است معلمان یک دبیرستان دخترانه در تهران هنگامی که دختران در حیاط مدرسه ترانه «‌برای …» را همخوانی می‌کنند، به آن‌ها می‌پیوندند و با تشویق آن‌ها روبه‌رو می‌شوند.

بر اساس گزارش‌ها، از آغاز خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی تا امروز دست‌کم در ۹۸ دانشگاه کشور به صورت مستمر اعتراضات و تجمعات دانشجویی شکل گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...