پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سی و ششمین روز انقلاب مردم ایران

سی و ششمین روز انقلاب مردم ایران

معترضان ایرانی در حالی خود را برای تجمع در روز شنبه ۳۰ مهرماه آماده می‌کنند که در سی وششمین روز از شروع اعتراضات ضد‌حکومتی آنان، مقامات ایران، از جمله احمد خاتمی، روحانی تندرو و امام جمعه تهران، آن‌ها را به «اشد مجازات» تهدید کرده‌اند.

همچنین بنا بر گزارشی که جمعه ۲۹ مهرماه از زاهدان منتشر شده، شهروندان بلوچ به رسم چند هفته گذشته، بعد از نماز جمعه به خیابان‌ها آمده و در اعتراض به کشته‌شدن ده‌ها شهروند بلوچ در روز جمعه خونین این شهر، بر ضد حکومت و سران رژیم جمهوری اسلامی شعار داده‌اند.
در پی برگزاری این تجمع، خبرگزاری «ایسنا» به نقل از احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گزارش داد که طی تظاهرات روز جمعه ۲۹ مهر در زاهدان، ۵۷ نفر از معترضان بازداشت شدند. این در حالی‌ است که فعالان بلوچ شمار بازداشت‌شدگان را بیش از این تعداد می‌دانند.
در واکنش به ادعا‌ها و توجیه‌های رژیم ایران در کشتار معترضان در روز جمعه خونین زاهدان که طی آن ۹۷ نفر از نمازگزاران مسجد مکی زاهدان، از جمله ۱۳ کودک کشته شده‌اند، مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان جمعه ۲۹ مهر، این ادعاهای حکومتی درباره دلایل کشتار نمازگزاران را تکذیب کرده و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مقامات رژیم را مسئول آن جنایت دانست.

همچنین ویدیویی جمعه شب از سنندج، مرکز استان کُردستان منتشر شده که در آن، معترضان در همبستگی با خیزش سراسری ایرانیان با ایجاد راهبندان علیه علی خامنه‌ای، رهبر نظام شعار داده و خواستار سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شده‌اند.

همزمان، شماری از معترضان جمعه با پاشیدن رنگ قرمز به نشانه خون بر نمادهای جمهوری اسلامی در جزیره قشم، انزجار و خشم و نفرت خود را علیه خشونت و سرکوب خونین تظاهرکنندگان توسط ماموران امنیتی رژیم ابراز کرده‌اند.

شامگاه جمعه ۲۹ مهر، ویدیویی نیز از آتش زدن یک پایگاه بسیج در شهر رزن همدان منتشر شده است. در روزهای گذشته، شعارنویسی در مقابل حوزه‌های علمیه و پایگاه‌های بسیج در حالی افزایش یافته که نیروهای بسیجی در سرکوب شدید مردم معترض در خیابان‌ها نقش دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...