پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اختصاصی در تی وی ؛ تاکنون تعداد کشته شدگان در زندان اوین ۱۵ تن و مجروحان بیش از ۱۳۰ نفر می باشند

اختصاصی در تی وی ؛ تاکنون تعداد کشته شدگان در زندان اوین ۱۵ تن و مجروحان بیش از ۱۳۰ نفر می باشند

به گزارش منابع خبری #درتیوی از داخل زندان اوین که لحظاتی پیش به خبرنگار این رسانه مبارز و مردمی رسید متاسفانه تعداد کشته های جنایت تهاجم نیروهای امنیتی به بندهای مختلف زندان اوین بویژه بند زندانیان سیاسی تاکنون ۱۵ تن و تعداد مجروحین بیش از۱۳۰ نفر می باشد.

این در حالی است که منابع وابسته به حکومت کشته شدگان حوادث شب گذشته زندان اوین را چهار نفر و تعداد زخمیها را شصت و یک تن اعلام کرده بودند!

منابع خبری مختلف وابسته به دستگاههای حکومتی هریک به فراخور حال دلایل گوناگون و گاه متناقض با یکدیگر را در خصوص علت بروز فاجعه انفجار انفجار و آتش سوزی ذکر کرده اند. برای مثال در حالی که خبرگزاری فارس از فرار زندانیان و عبور آنها از میادین مین سخن می گوید، خبرگزاری قوه قضاییه اما علت حادثه را نزاع داخلی خود زندانیان عنوان کرده است! منابع دیگری نیز از آتش گرفتن خیاطخانه یا بخش البسه زندان سخن به میان آورده اند در حالی که منابع مطلع منجمله زندانیان سابق اعلام کرده اند که این بخشها راس ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه تعطیل می شود ولی حادثه انفجار و آتش سوزی بعد از ساعت ۲۰ بوقت محلی روی داده است.

امروز دیگر برای همه آشکار شده است که نظام پوسیده و روبه سقوط جمهوری شیطانی جز دروغ پراکنی رویه دیگری ندارد و هرگز نمی توان به آمار ها ی ادعایی این نظام مضمحل اعتماد کرد.

یادآوری می شود در جریان تهاجم دو هفته پیش نیروهای سرکوبگر از زمین و هوا به نمازگزاران اهل سنت و جماعت در شهر زاهدان ظهر روزی که به «جمعه خونین» معروف شد منابع حکومتی تعداد کشته را بیست و پنج تن اعلام کرده بودند ولی براساس گزارشهای موثق و متقن گروههای حقوق بشر فعال در زاهدان حداقل تعداد ۹۲ کشته در جریان این تهاجم وحشیانه شناسایی شده اند و از سوی دیگر با احتساب مجروحانی که در نتیجه ممانعت نیروهای امنیتی از مداوا و معالجه آنها به شهادت رسیده اند تعداد کشته ها از یکصد و پنچ تن فراتر می رود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...