پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ادامه سخنان متناقض مقامات حکومت درباره حمله به مدرسه شاهد؛ بازداشت توریست آلمانی در اردبیل

ادامه سخنان متناقض مقامات حکومت درباره حمله به مدرسه شاهد؛ بازداشت توریست آلمانی در اردبیل

همزمان با گزارش روزنامه هم‌میهن مبنی بر حمله نیروهای امنیتی به دانش‌آموزان مدرسه شاهد اردبیل، مقامات حکومت همچنان این موضوع را تکذیب می‌کنند و روزنامه جام جم از بازداشت یک تبعه آلمانی در اردبیل خبر داد.

روزنامه جام جم بدون ذکر نام اعلام کرد که یک توریست آلمانی همزمان با اعتراضات در شهر اردبیل بازداشت شده و مدعی شد که او با «لیدر‌های» اعتراضات در این شهر ارتباط داشته است.

روزنامه هم‌میهن به نقل از مادر یک از‌ دانش‌آموزان مدرسه شاهد اردبیل و یک «منبع آگاه» نوشت که ماموران امنیتی پس از شعار دادن دانش‌آموزان در مراسم «سرود فرمانده»، به آنان حمله کرده و همچنین پس از بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه، ماموران به این مدرسه رفته‌اند.

این منبع آگاه گفت:«هفت نفر را با آمبولانس به بیمارستان فاطمی می‌برند. بیمارستان هیچ‌کدام از این هفت نفر را پذیرش نکرده و اسم‌شان در فرم‌های بیمارستان ثبت نشده است.»

این روزنامه به نقل از مادر یکی از دانش آموزان نیز نوشت که پس از حمله ماموران به دانش‌آموزان «بچه‌های ترسیده و کتک‌خورده را سوار اتوبوس کرده و به مدرسه برگردانده بودند.»

مادر این دانش آموز گفته است: «آنجا هم دوباره درگیری شده بوده و مامورها رفته بودند مدرسه. بعد هم حال چند نفر از بچه‌ها بد می‌شود و آمبولانس می‌آید.»

پیش از این ایران‌اینترنشنال خبر داده بود که مقاومت دانش‌آموزان در برابر رفتن به مراسم اجرای سرود «سلام فرمانده»، به حمله نیروهای لباس شخصی به دختران دانش‌آموزان «دبیرستان دخترانه شاهد – شهید رانی نظام» اردبیل و جان باختن یکی از دانش‌آموزان منجر شده است.

بر اساس روایت اولیای یکی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شاهد اردبیل که برای ایران‌اینترنشنال ارسال شده، دانش‌آموزان این مدرسه روز چهارشنبه ۲۰ مهر بر خلاف میل خود برای شرکت در یک راهپیمایی حکومتی برده شدند اما معلمان و دانش‌آموزان، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

با این حال مقامات جمهوری اسلامی همچنان کتک زدن دانش‌آموزان توسط ماموران امنیتی را تکذیب می‌کنند.

حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، در مصاحبه با روزنامه هم‌میهن گفت که اعتراض خانواده‌های دانش‌آموزان مدرسه شاهد اردبیل به دلیل بردن دانش آموزانشان به مراسم حکومتی صحت دارد، «ولی دانش‌آموزی کتک نخورده» و کشته نشده است.

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های وابسته به حکومت روز شنبه به نقل از فردی که گفته می‌شود عموی «اسرا پناهی»، دانش‌آموز کشته شده است، اعلام کردند او «ناراحتی قلبی مادرزادی» داشته و به این دلیل «در بیمارستان فوت کرده» است.

با این حال کاظم موسوی، نماینده اردبیل، در اظهاراتی متناقض با این سخنان گفت: «این دختر دو سال قبل با پسری نامزد می‌کند که مدتی بعد پدر دختر، دامادش را به قتل می‌رساند و یک ماه پیش اعدام می‌شود و بعد از آن دختر قرص خورده و خودکشی کرده است.»

تلاش برای سرکوب اعتراضات و برخورد‌های خشونت‌آمیز با دانش‌آموزان در حالی ادامه دارد که سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود درباره سرکوب اعتراضات سراسری در ایران، نام ۲۳ کودک کشته شده را منتشر و اعلام کرد که «بهای معافیت سیستماتیک» مقام‌های جمهوری اسلامی از مجازات، «با جان انسان‌ها از جمله کودکان» پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۲۰ پسر بین ۱۱ تا ۱۷ سال و سه دختر ۱۶ تا ۱۷ ساله در این اعتراضات کشته شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...