پخش زنده
Home » حقوق بشر » قتل یک دانش‌آموز دختر در پی حمله وحوش لباس شخصی‌ به مدرسه‌ای در اردبیل

قتل یک دانش‌آموز دختر در پی حمله وحوش لباس شخصی‌ به مدرسه‌ای در اردبیل

شورای هماهنگی تشکل‌‌های صنفی فرهنگیان ایران از قتل ک دانش‌آموز دختر در جریان حمله ماموران امنیتی به دبیرستانی در اردبیل در روز پنجشنبه خبر داده است.

این در حالی است مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل ضمن رد این خبر گفته است مدارس این استان در روز پنجشنبه تعطیل بوده است.

شورای هماهنگی تشکل‌‌های صنفی فرهنگیان ایران روز جمعه ۲۲ مهرماه با انتشار پیامی تلگرامی اعلام کرد روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه، بعد از آن که تعدادی از دانش آموزان دختر در دبیرستان شاهد اردبیل دست به اعتراض زده و شعارهایی در اعتراض به وضعیت موجود سر دادند، نیروهای لباس شخصی به این مدرسه حمله کرده و بعد از ضرب و شتم دانش‌آموزان تعدادی از آنها را دستگیر کرده‌اند.

این گزارش از زخمی شدن ۱۰ دانش‌آموز خبر داده و گفته است ۷ تن از دانش‌آموزان نیز با همکاری مدیر مدرسه به نیروهای امنیتی تحویل داده شده‌اند که هیچ گونه خبری از محل نگه‌داری آنان وجود ندارد.

این گزارش از قول شاهدان عینی می‌افزاید یک دانش آموز در بیمارستان فاطمی بر اثر خونریزی داخلی جان خود را از دست داده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان همچنین عنوان کرده‌اند که نیروهای لباس شخصی، کادر درمان و والدین دانش آموزان را ترسانده که در صورت انتشار اخبار در رسانه‌ها، دیگر فرزندانشان را نخواهند دید.

این در حالی است که گفته می‌شود تظاهرات برای حمایت از حکومت روز چهارشنبه در اردبیل برگزار شد، اما دانش آموزان در جریان این تظاهرات علیه جمهوری اسلامی شعار سردادند که واکنش نیروهای انتظامی را درپی داشته است.

یک کاربر در روز چهارشنبه نوشته بود: «مدیران مدارس دانش آموزان دختر را بدون اجازه ی والدین، بُردَن خیابون که بر علیه تظاهرات شعار بِدَن، بعد دانش آموزان شجاع هم بر علیه حکومت ایران شعار دادند، نیروهای سرکوبگر هم دختران رو کتک زدند.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...