پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بیست و هشتمین روز انقلاب مردم ایران

بیست و هشتمین روز انقلاب مردم ایران

بیست و هشتمین شب خیزش سراسری مردم ایران در حالی ادامه یافت که فراخوان‌هایی برای تجمع در مناطق مختلف ایران، از جمله در اهواز، تبریز و اراک صادر شده بود.
معترضان ایرانی در شهرهای مختلف این کشور پنج‌شنبه ۲۱ مهرماه نیز همانند شب‌های گذشته به خیابان‌ها آمده و شعارهایی را علیه رژیم و رهبر جمهوری اسلامی فریاد کشیدند.
شهروندان در اهواز در پاسخ به فراخوان فعالان عرب اهوازی و در همبستگی با خیزش مردم ایران، شامگاه پنج‌شنبه، با سر دادن شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» علیه رهبر جمهوری اسلامی، در مناطق زیتون کارمندی و کیانپارس به خیابان‌ها آمدند.
معترضان اهوازی همچنین با شعار «سنندج زاهدان چشم چراغ ایران » از مردم زاهدان و کُردستان که زیر آماج سرکوب خونین و خشونت‌بار نیروهای رژیم جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند، حمایت کردند.
همزمان گزارش‌های رسیده از مهاباد در استان آذربایجان غربی نشان از ادامه اعتراضات ضد‌حکومتی در این شهر دارد. مردم مهاباد با برافروختن آتش در خیابان‌های شهر و فریاد «مرگ بر خامنه‌ای» خواستار سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند.
در ویدیوهایی که شامگاه پنج‌شنبه ۲۱ مهرماه از شهر سقز منتشر شده نیز در یکی از محلات این شهر، معترضان با نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی مقابله کرده و آن‌ها را فراری داده‌اند.
نیز در ویدیویی که شامگاه پنج‌شنبه از شهر سنندج، مرکز استان کُردستان منتشر شده، مشاهده می‌شود که با وجود سرکوب خونین و گسترده علیه معترضان، مردم این شهر همچنان با عزم و اصرار به مقاومت خود در مقابل ماموران امنیتی ادامه داده و با آن‌ها درگیر می‌شوند و آنها را مجبور به فرار کرده‌اند.
بنا به ویدیوهای رسیده از بوکان و محله «امیرآباد» این شهر جوانان کُرد ضمن برافروختن آتش و ایجاد راه‌بندان علیه رهبران رژیم جمهوری اسلامی شعار «مرگ بر دیکتاتور» فریاد کشیدند.
از گلشهر کرج نیز ویدیوهایی به خارج ارسال شده که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم به سمت آن‌ها اقدام به تیراندازی می‌کنند.
از ایلام نیز از شامگاه پنج‌شنبه، ویدیوهایی منتشر شده که در آن‌ها، مردم با آمدن به خیابان‌ها و فریادهای «نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم» علیه استبداد دینی و سرکوب خونین و خشونت‌‌بار معترضان توسط ماموران رژیم جمهوری اسلامی اعتراض کرده‌اند.

در مریوان نیز شهروندان معترض با آتش‌زدن لاستیک خودروها و ایجاد راهبندان در خیابان‌های شهر با فریادهای «مرگ بر خامنه‌ای» خواستار سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شده‌اند.
ملانی جوی، وزیر خارجه کانادا پنج‌شنبه از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه سران نظام جمهوری اسلامی و سه نهاد وابسته به حکومت این کشور خبر داد.
بنا بر بیانیه این وزارت‌خانه، ۱۷ فرد در لیست تحریم‌های جدید حقوق‌بشری کانادا قرار دارند. جواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران، علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیمان جبلی، رئیس صداوسیما و حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه حکومتی کیهان از جمله افراد تحریم شده هستند.

کانادا همچنین «سعید مرتضوی»، دادستان سابق تهران و کل کشور را که در حال حاضر برای رژیم ایران مهره‌ای سوخته است را به دلیل صدور دستور شکنجه، «زهرا کاظمی»، روزنامه‌نگار ایرانیءکانادایی که در سال ۸۲ در بازداشت نیروهای امنیتی ایران کشته شد، تحریم کرده است.

همچنین با تصویب طرح کلی تحریم‌های حقوق‌بشری جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، روز پنج‌شنبه ۲۱ مهرماه، نشریه روزنامه «پولتیکو» از تهدید تک تک دیپلمات‌های اروپایی توسط ایران خبر داد.

این وب‌سایت آمریکایی همچنین نوشت که جمهوری اسلامی طی یک نامه دیپلمات‌های اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده تا از اعمال تحریم‌های جدید در واکنش به سرکوب معترضان در ایران، خودداری کنند و به دیپلمات‌ها هشدار داده که این گونه اقدامات ممکن است به قطع روابط ایران و اروپا منجر شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...