پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بیست و یکمین شب «انقلاب ایران»؛ کشته شدن یک فعال عرب اهوازی در بازداشتگاه سپاه

بیست و یکمین شب «انقلاب ایران»؛ کشته شدن یک فعال عرب اهوازی در بازداشتگاه سپاه

در شامگاه پنج‌شنبه چهاردهم مهرماه، مردم ایران برای بیست و یکمین شب متوالی، علیه سرکوب و استبداد جمهوری اسلامی تظاهرات کرده و خواستار سرنگونی رژیم شدند.

در حالی‌که وزارت خزانه‌‌داری آمریکا وزیران کشور، ارتباطات و پنج مقام ارشد سپاه و نیروهای پلیس فضای مجازی حکومت جمهوری اسلامی را به‌خاطر نقض گسترده حقوق‌بشر، سرکوب خونین معترضان و قطع اینترنت تحریم کرد، مقامات ایران به سناریوسازی‌ خود برای کشتار هر چه بیشتر شهروندان خود در شهرهای مختلف ایران ادامه دادند.

در واکنش به این اقدامات نظام جمهوری اسلامی، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر کرد از تلاش رژیم ایران برای سرپوش گذاشتن بر کشتار شهروندان بلوچ در زاهدان در روز جمعه هشتم مهرماه و روزهای بعد از آن خبر داد.

عفو بین‌الملل، تعداد کشته شدگان روز جمعه زاهدان را که عمدتا از نمازگزاران و عابران خیابان‌های اطراف مسجد مکی این شهر بودند، 66 نفر اعلام کرد و نوشت که در روزهای بعدی نیز 16 نفر دیگر در جریان سرکوب مردم زاهدان، با گلوله نیروهای نظامی و امنیتی رژیم ایران، به قتل رسیده‌اند.

همچنین با اعلام تحریم‌های جدید خزانه‌داری آمریکا علیه مقامات کلیدی سرکوب‌ معترضان در ایران، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که ایالات متحده از پاسخگو کردن مقامات ایران که مردم را از داشتن حق زندگی آزاد محروم می‌کنند، حمایت می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...