پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » انجمن‌های دانشجویان ایرانی کانادا حمله به دانشگاه شریف را محکوم کردند

انجمن‌های دانشجویان ایرانی کانادا حمله به دانشگاه شریف را محکوم کردند

ده انجمن‌ دانشجویان ایرانی در سراسر کانادا با انتشار بیانیه مشترکی حمله‌های اخیر به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ایران از سوی ماموران لباس‌شخصی حکومت را شدیدا محکوم کردند.

در این بیانیه که روز سه‌شنبه منتشر شد، نوشته شده است که اوج این سرکوب در روز یک‌شنبه و با حمله به دانشگاه صنعتی شریف و مجروح و بازداشت‌کردن ده‌ها دانشجو و کارکنان این دانشگاه روی داد.

امضاکنندگان این بیانیه تاکید می‌کنند که این حمله دانشجویان ایرانی را متفرق نکرد و دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تبریز و دانشگاه اصفهان حمایت خود را از دانشجویان دانشگاه شریف نشان دادند.

انجمن‌های دانشجویی ایرانی در کانادا با اشاره به این که محیط دانشگاه باید مبرا از هرگونه خشونت و سرکوب باشد، و با حمایت از دانشجویان ایرانی نوشتند: «آزادی بیان و عقیده باید پایه اصلی هر موسسه آموزش عالی باشد.»

انجمن‌های دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، کنکوردیا، رجینا، ویکتوریا و تورنتو از جمله انجمن‌هایی هستند که این بیانیه را امضا کردند.

نیروهای موسوم به لباس‌شخصی در ایران شامگاه یک‌شنبه با یورش به دانشجویان معترض در دانشگاه شریف تهران بسیاری را مجروح کرده و ده‌ها دانشجو را نیز با ون‌های نهادهای امنیتی به مکان نامعلوم منتقل کردند.

این حمله بازتاب جهانی بسیاری داشت و آمریکا، بریتانیا، فرانسه و کانادا آن را محکوم کردند.

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید گفته است که واشینگتن از سرکوب در دانشگاه صنعتی شریف «نگران و وحشت‌زده» شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...