پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تجمع عظیم ایرانیان خارج از کشور در بیش از ۱۶۰ شهر جهان

تجمع عظیم ایرانیان خارج از کشور در بیش از ۱۶۰ شهر جهان

ایرانیان مقیم بیش از ‌‎۱۶۰ شهر در جهان در حمایت از اعتراضات خیابانی مردم ایران، روز شنبه تجمع های عظیم اعتراضی تشکیل دادند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تجمع‌کننده‌ها با پلاکاردها و شعارهای مشابهی که در اعتراضات داخل ایران توسط مردم سر داده می‌شود، از جمله شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، «می‌میریم، می‌میریم ایران را پس می‌گیریم»، «نه به حجاب اجباری»، «زن، زندگی، آزادی» از خیزش مردمی در ایران حمایت کردند.

در استرالیا و برخی کشورهای اروپایی مانند بریتانیا و سوئیس تجمع ایرانی‌ها در چند شهر برگزار شد.

در ایالات متحده آمریکا و کانادا تجمعات در نزدیک به ۵۰ شهر سازماندهی شده است.

بخشی از تجمعات ایرانی‌های مقیم فرانسه در روز جاری در شهر استراسبورگ برگزار شد که میزبان پارلمان اروپا و برخی دیگر از نهادهای اروپایی بود.

تجمع‌کنندگان مقابل پارلمان اروپا خواستار توجه نمایندگان پارلمان اروپا به موضوع حقوق بشر در ایران شدند.

قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری موضوع سرکوب اعتراضات خونین در ایران و وضعیت حقوق زنان در این کشور مورد بحث قرار گیرد.

آنالنا بربوک وزیر اموز خارجه آلمان روز پنج‌شنبه هفتم مهر اعلام کرده بود برلین برای تصویب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کسانی که زنان را در ایران سرکوب می‌کنند، هر کاری انجام خواهد داد.

در برلین پایتخت آلمان نیز روز شنبه صدها ایرانی دست به تجمع زده و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و دفاع از مردم ایران سر دادند.

تاکنون ایالات متحده آمریکا و کانادا در واکنش به جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرده‌اند.

پلیس امنیت اخلاقی که در ایران به «گشت ارشاد» معروف است، متهم به کشتن مهسا امینی، جوان ۲۲ ساله‌ای، است که به اتهام «بدحجابی» بازداشت شده بود.

ماموران انتظامی، امنیتی و سپاه پاسداران طی ۱۵ روز گذشته و از آغاز اعتراضات، دست به سرکوب گسترده و خونین معترضان و بازداشت ده‌ها خبرنگار، هنرمند و فعالین سیاسی زده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...