پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » هشدار سناتورمارشا بلکبرن: در صورت نزدیک شدن جمهوری اسلامی به تولید بمب اتم، اسرائیل آماده «اقدام نظامی» است

هشدار سناتورمارشا بلکبرن: در صورت نزدیک شدن جمهوری اسلامی به تولید بمب اتم، اسرائیل آماده «اقدام نظامی» است

یک سناتور جمهوری‌خواه ایالات متحده طی اظهاراتی گفت: در صورت نزدیک شدن جمهوری اسلامی به تولید بمب اتم، اسرائیل آماده است تا با استفاده از »اقدام نظامی» در برابر تهدید اتمی جمهوری اسلامی از خود دفاع کند.

به گزارش العربیه، مارشا بلکبرن به پایگاه خبری »واشنگتن فری‌بیکن» گفت: یک چیزی را به شما بگویم و آن اینکه من حتی یک نفر را ندیدم که طرفدار احیای برجام باشد. اسرائیلی‌ها بسیار دلخور هستند که چرا ایالات متحده با علم به اینکه جمهوری اسلامی بخشی از محور شرارت است، باز هم می‌خواهد با این رژیم معامله کند.

به گفته وبسایت «واشنگتن فری‌بیکن»، قانونگذاران ایالات متحده طی سفر خود به رهبران اسرائیل اطمینان دادند که حتی در شرایطی که دولت بایدن به شدت در تلاش است تا میلیاردها دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی را آزاد کند که به احتمال زیاد باعث افزایش فعالیت‌های تروریستی رژیم این کشور در خاورمیانه می‌شود، ایالات متحده زیرساخت‌های امنیتی اسرائیل را تقویت خواهد کرد.

بلکبرن که با مقامات سازمان امنیت خارجی اسرائیل “موساد” نیز ملاقات کرده، گفت است: این سازمان از نزدیک پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را زیر نظر دارد و در هر لحظه دقیقا می‌داند که جمهوری اسلامی در چه نقطه‌ای از توانمندی‌های هسته‌ای خود برای ساخت کلاهک هسته‌ای قرار دارد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: اگر اسرائیل به این نتیجه برسد که جمهوری اسلامی در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای است، »مطمئنا گام‌های لازم را برای دفاع از خود بر می‌دارد» و به جمهوری اسلامی حمله می‌کند.

مارشا بلکبرن در اوایل ماه جاری در قالب هیاتی دو حزبی از قانونگذاران بلندپایه آمریکایی به اسرائیل سفر کرد تا با مقامات ارشد این کشور دیدار کند.

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، و باب منندز، سناتور دموکرات نیوجرسی، از دیگر اعضای برجسته این هیات بودند که با یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان دولت و همچنین ایال هولاتا، مشاور امنیت ملی دیدار کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...