پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » آنتونی بلکین در یک دیدار اعلام نشده از «کی‌یف» از کمک نظامی بیش از ۲ میلیارد دلاری ایالات متحده به اوکراین و اروپا خبر داد

آنتونی بلکین در یک دیدار اعلام نشده از «کی‌یف» از کمک نظامی بیش از ۲ میلیارد دلاری ایالات متحده به اوکراین و اروپا خبر داد

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۷ شهریور در یک دیدار اعلام نشده از «کی‌یف» کمک نظامی بیش از ۲ میلیارد دلاری واشینگتن به اوکراین و سایر کشورهای اروپایی برای مقابله با تهدیدهای روسیه را اعلام کرد.

آنتونی بلینکن در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری و سایر مقامات ارشد اوکراین گفت: جو بایدن تصمیم خود برای اعطای این کمک نظامی دراز مدت به اوکراین و ۱۸ کشور اروپایی دیگر را که اکثر آنها عضو ناتو هستند به کنگره آمریکا اطلاع داده است.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت:«جو بایدن با صراحت حمایت از اوکراین تا هر زمانی که لازم باشد را اعلام کرده است. من در ملاقات با ولودیمیر زلنسکی و مقامات ارشد اوکراین بر این پیام تاکید کردم.»

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن با هدف «تاکید بر ادامه حمایت از مقاومت اوکراین در برابر تجاوز نظامی روسیه» با رهبران کشورهای متحد آمریکا تلفنی صحبت خواهد کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز صبح روز پنجشنبه در کنفرانسی در آلمان گفت این کمک‌های نظامی خارجی علاوه بر بسته ۶۷۵ میلیون دلاری کمک مستقیم آمریکا به اوکراین شامل تسلیحات سنگین، مهمات و خودروهای زرهی است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...