پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رئیس موساد برای انجام یک رشته دیدارها درباره ایران راهی واشنگتن شد

رئیس موساد برای انجام یک رشته دیدارها درباره ایران راهی واشنگتن شد

«داوید بارنِه‌ئا» رئیس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) قرار است در سفری به آمریکا که روز دوشنبه آغاز شده، با مقامات ارشد کاخ سفید، سازمان اطلاعات، فرماندهان ستادمرکزی ارتش، وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و مسئولان سرویس‌های امنیتی امریکا دیدار و موضع اسرائیل را درباره احیای توافق اتمی با جمهوری اسلامی به اطلاع آنان برساند.

ساعاتی پیش از این سفر، یائیر لاپید – نخست وزیر موقت اسرائیل گفت که این کشور کارزار فشرده‌ای را برای جلوگیری از امضای “توافق خطرناک اتمی” میان جمهوری شیطانی و “قدرت‌های بزرگ” جهانی آغاز کرده است.

لاپید گفت که در پی گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهوری امریکا، مدیر سازمان موساد، برای شرکت در یک رشته نشست‌ها راهی واشنگتن می‌شود. وی می‌افزاید که هدف از این نشست‌ها و گفتگوها معرفی موضع اسرائیل به دولت امریکا درباره خطرات توافق اتمی با جمهوری اسلامی است.

دیوید بارنیا از مخالفان سرسخت توافق اتمی است. او هفته گذشته، توافق با جمهوری اسلامی را “فاجعه‌ای راهبردی برای اسرائیل” توصیف کرد و گفت که امریکا در امضای توافقی تعجیل می‌کند که بر پایه دروغ‌های حکومت تهران درباره ماهیت برنامه اتمی رژیم استوار شده است.

به‌نوشته تایمز اسرائیل: لپید یکشنبه هفته گذشته طی گزارشی توجیهی در مقر نخست وزیری، به روزنامه نگاران گفت «نیروهای دفاعی و موساد، از ما حکم دارند که برای احتمال هر اتفاقی آماده باشند. ما برای اقدام به حفظ امنیت اسرائیل آماده خواهیم بود. امریکایی‌ها این را درک می‌کنند، جهان این را درک می‌کند، و جامعه اسرائیل نیز می‌بایست این را بداند».

به‌گزارش یورونیوز بنقل از اورشلیم پست: دکتر جاناتان شانزر، قائم‌مقام ارشد بنیاد تحقیقاتی دفاع از دموکراسی‌ها در واشنگتن بر این اعتقاد است که «بارنیا» پیش از این سفر هم به‌شدت علیه این توافق در محافل داخلی اسرائیل صحبت کرده بود. واکنش رئیس موساد در واقع پاسخی بود بر گروهی از چهره‌های رسانه‌ای چپ در اسرائيل که در حال القای این اندیشه بودند که دولت اسرائیل با توافق احیای برجام موافقت کرده است.

شانزر با تاکید بر اینکه قطعا این موضع تل‌آویو نبوده و نیست تصریح کرد که حالا «داوید بارنِئا» راهی واشنگتن شده تا با آمار و ارقام و ارائه شواهد، اثرات و پیامدهای چنین اقدام احتمالیی را در اقدامات آتی اسرائیل برای هم‌پیمانان امریکایی تل‌آویو ترسیم کند. این یک پیام مهم و جدی از سوی اسرائیل به واشنگتن است که ابلاغ آن فقط از دست مقامی همچون رئیس موساد بر‌می‌آید.

نخست‌وزیر موقت در پاسخ تلویحی به انتقادهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائیل، خطاب به او گفت که سخنرانی معروف وی در مقابل کنگره امریکا در سال ٢٠١٥ که بدون اطلاع دولت وقت ایالات متحده تهیه شد، بی اعتمادی آن کشور نسبت به اسرائیل را فراهم کرد و عاقبت امضای برجام توسط امریکا را در پی داشت. لاپید سپس در دفاع از سیاست دولت کنونی اسرائیل طی یک سال گذشته گفت که این کشور به فشارهای خود برای جلوگیری از امضای توافق با جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد بی آنکه از برخی خطوط عبور کند. او گفت که اسرائیل اطلاعات معتبر خود را اختیار امریکا می‌گذارد و مراقب است به مناسبات ویژه خود با امریکا لطمه وارد نشود.

ادعا شده که ساعاتی پیش از سفر رئیس موساد به واشنگتن، دزدان سایبری وابسته به جمهوری شیطانی با هک تلفن همراه همسر دیوید بارنیا، پرونده پزشکی رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل و یک عکس سلفی او را منتشر کرده‌اند!

همزمان لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه امریکایی روز دوشنبه ۵ سپتامبر با حضور در بیت‌المقدس طی یک نشست مطبوعاتی درباره نگرانی‌های اسرائیل به‌عنوان یکی از متحدین نزدیک واشنگتن به پرسش‌هایی در این زمینه پاسخ داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...