پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » پرواز بمب‌افکنهای B-۵۲ آمریکا در بحبوحه تنش با رژیم ایران بر فراز خاورمیانه

پرواز بمب‌افکنهای B-۵۲ آمریکا در بحبوحه تنش با رژیم ایران بر فراز خاورمیانه

آسوشیتدپرس روز ۱۴شهریور نوشت: ارتش آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دو بمب‌افکن دوربردB-۵۲ با قابلیت حمل سلاح اتمی را بر فراز خاورمیانه به‌منظور نمایش قدرت به پرواز درآورده است که جدیدترین مأموریت از این نوع در منطقه است، زیرا تنش‌ها بین واشنگتن و تهران هم‌چنان بالاست.

این بمب‌افکن ها از پایگاه نیروی هوایی سلطنتی در فیرفورد انگلستان به پرواز درآمدند و روز یکشنبه در مأموریتهای آموزشی همراه با هواپیماهای جنگی کویت و عربستان بر فراز شرق مدیترانه، شبه جزیره عربستان و دریای سرخ پرواز کردند و سپس منطقه را ترک کردند.

سپهبد الکسوس گرینکویچ، افسر ارشد نیروی هوایی ایالات متحده در خاورمیانه طی بیانیه‌یی گفت: تهدیدها برای ایالات متحده و شرکای ما بی‌پاسخ نخواهد ماند. مأموریتهایی مانند این… توانایی ما را برای ترکیب نیروها برای بازدارندگی و در صورت لزوم شکست دادن دشمنانمان نشان می‌دهد.
اگر چه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به ایران اشاره‌ای نکرد، اما واشنگتن به‌طور مکرر بمب‌افکنهای B-۵۲ را به منطقه اعزام کرده است، زیرا درگیریها بین ایالات متحده و ایران شروع شده است. آخرین پرواز از این دست در ژوئن بود… .

تنش‌ها هم‌چنین پس از درگیریهای اخیر بین نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی در منطقه هم‌چنان بالاست. واشنگتن ماه گذشته حملات هوایی را در شرق سوریه انجام داد که مناطق مورد استفاده شبه‌نظامیان تحت حمایت سپاه پاسداران را هدف قرار داد که با واکنش جنگجویان تحت حمایت رژیم جمهوری اسلامی مواجه شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...