پخش زنده
Home » حقوق بشر » ستمگران ضدبشر، ۱۲ تن از هموطنان بهایی در استان مازندران را بازداشت کردند

ستمگران ضدبشر، ۱۲ تن از هموطنان بهایی در استان مازندران را بازداشت کردند

اداره کل اطلاعات استان مازندران روز شنبه از بازداشت ۱۲ شهروند بهایی در شهرهای مختلف این استان خبر داده است و این شهروندان بهایی را به عضویت در «تشکیلات جاسوسی» متهم کرده است.

درحالی که در حدود ۳۰۰ هزار بهایی در ایران زندگی می‌کنند، جمهوری اسلامی تنوع مذهبی بهایی را به رسمیت نمی‌شناسد. سرکردگان جمهوری اسلامی بارها این شهروندان را «جاسوس و دشمن» خوانده‌ و در بیش از چهار دهه گذشته احکام متعدد اعدام، بازداشت، زندان، محرومیت از تحصیل و کسب و کار، تخریب منازل و گورستان‌ها را علیه آن‌ها صادر کرده‌اند.

اداره کل وزارت اطلاعات مازنداران در بیانیه خود تصریح کرده است:« دو نفر از سرکرده این تشکیلات جاسوسی در تشکیلات صهیونیستی بیت العدل مستقر در سرزمین‌های اشغالی آموزش دیده و با اعضای تشکیلات خود در سراسر استان مازندران هسته جاسوسی تشکیل داده بودند.»

بیت العدل که بالاترین نهاد اداری دیانت بهایی در جهان است. بیت ‌العدل ‌اعظم، هیئتی ۹ نفره است که هر پنج سال یک بار توسط اعضای تمامی محافل ملّی بهائی سراسر جهان انتخاب می‌شود.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که طی روزهای اخیر نهادها و فعالان حقوق بشر در ایران گزارش هایی درباره بازداشت بهاییان ساکن شهرهای ساری و قائمشهر توسط ماموران امنیتی منتشر کرده‌اند. براساس این گزارش‌ها نیروهای امنیتی نهم شهریور پس از تفتیش خانه شماری از شهروندان بهایی و ضبط برخی وسایل آن‌ها از جمله گوشی‌های تلفن همراه و کتاب‌های مذهبی ، تمامی آن‌ها برای بازجویی و تشکیل پرونده به بازداشتگاه مرکزی اداره اطلاعات ساری منتقل کردند.

در همین زمینه، دو روز پیش جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۱۴ شهروند بازداشت‌شده در قائمشهر جوانانی بودند که پیشتر از حق ورود به دانشگاه محروم شده‌ بودند.

سیمین فهندژ در بیانیه جامعه جهانی بهایی که روز پنج‌شنبه، ۱۰ شهریور، منتشر شد می‌گوید: «این جوانان در خانه یکی از دوستان خود جمع شده بودند تا درباره نقش تعلیم و تربیت در پیشرفت‌های اجتماعی مطالعه، بحث و گفت‌وگو کنند.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...