پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » آسوشیتدپرس: روسیه با پهپادهای جمهوری اسلامی، مذاکرات توافق هسته‌یی را پیچیده می‌کند

آسوشیتدپرس: روسیه با پهپادهای جمهوری اسلامی، مذاکرات توافق هسته‌یی را پیچیده می‌کند

آسوشیتدپرس روز سوم شهریور در مطلبی درباره استفاده روسیه از پهپادهای رژیم جمهوری اسلامی در جنگ با اوکراین نوشت: روسیه با پهپادهای ایرانی، مذاکرات توافق هسته‌یی را پیچیده می‌کند.

آسوشیتدپرس افزود: به‌گفته مقامات اطلاعاتی غربی، روسیه صدها پهپاد رژیم جمهوری اسلامی را، به‌رغم هشدارهای آمریکا به تهران مبنی بر عدم ارسال آنها، به‌دست آورده است که می‌توانند در جنگ این کشور علیه اوکراین مورد استفاده قرار گیرند.

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که آیا روسیه پرواز پهپادها را علیه اهداف اوکراینی آغاز کرده است یا خیر مشخص نیست، اما به‌نظر می‌رسد پهپادها عملیاتی و آماده استفاده هستند.

محموله گزارش‌شده نشان‌دهنده آخرین نشانه از آنچیزی است که به‌نظر می‌رسد همکاری نظامی نزدیکتر بین متحدان دیرینه است.

این موضوع هم‌چنین بر هشدارهای منتقدان درباره مذاکرات در حال انجام برای از سرگیری پایبندی رژیم جمهوری اسلامی به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ که ایالات متحده در سال۲۰۱۸ آن را ترک کرد، تأکید می‌کند. کاهش تحریم‌ها در ازای محدود کردن برنامه هسته‌یی ایران، که به این کشور میلیاردها دلار تقدیم می‌کند، به آرامی رو به پیش است.

مخالفان این توافق می‌گویند لغو تحریم‌ها علیه رژیم تهران می‌تواند روسیه را قادر سازد تا تلاش‌های جنگی خود در اوکراین را تقویت کند و مجازات‌های اعمال شده پس از تهاجم فوریه را با انتقال نفت و سایر محصولات از طریق ایران دور بزند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...