پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ستمگران ضدبشر، سُعدا خدیرزاده، زندانی سیاسی را به «معاونت در قتل» یک عضو سپاە تروریستی پاسداران متهم کردند

ستمگران ضدبشر، سُعدا خدیرزاده، زندانی سیاسی را به «معاونت در قتل» یک عضو سپاە تروریستی پاسداران متهم کردند

اولین جلسه «بیدادگاه» رسیدگی به اتهامهای سُعدا خدیرزاده، زندانی سیاسی کُرد، با حضور «شاکیان» او روز چهارشنبه دوم شهریور برگزار شد.

آژانس حقوق بشری کردستان «کردپا» گزارش داده است که این جلسه دادگاه روز چهارشنبه بە صورت آنلاین در شعبه سوم دادگاه کیفری یک شهر مهاباد به ریاست «غلام کریم‌خانی» و با حضور این زندانی سیاسی، وکیل او و شاکیان پروندە برگزار شده است.

کردپا به نقل از یک منبع مطلع نوشت که اتهام‌های سُعدا خدیرزادە «معاونت در قتل یکی از اعضای سپاە و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» اعلام شده است، اتهام‌هایی که این زندانی کُرد آن‌ها را رد کردە است.

به گفته این منبع آگاه، یکی از شاکیان پروندە خانم خدیرزاده «مراد پیروتی‌نیا»، فرزند «خضر پیروتی‌نیا» بوده است.

کردپا، خضر پیروتی‌نیا را از «اعضای سپاه پاسداران» معرفی کرده که ۱۳ مهر پارسال توسط افراد ناشناس کشته شد. وبسایت حقوق بشری هه‌نگاو نیز پیش‌تر پیروتی‌نیا معروف به «خدر منگور» را «پرسنل شناخته‌شده وزارت اطلاعات در پیرانشهر» معرفی کرده بود.

به گزارش کردپا، فرزند خضر پیروتی‌نیا در جلسه دادگاه تهدید کرده است که در صورت آزادی خانم خدیرزادە، «آن‌ها» او را بە قتل می‌رسانند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...