پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » پاسخ مبهم جمهوری اسلامی به بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا دریافت شد

پاسخ مبهم جمهوری اسلامی به بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا دریافت شد

رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی از ارائه پاسخ رژیم آخوندی به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، درباره آخرین پیشنهادات برای احیای مذاکرات خبر دادند.

خبرگزاری «ایسنا» به نقل از یک «منبع مطلع» ضمن تایید ارسال پاسخ جمهوری اسلامی به جوزپ بورل نوشت که این منبع تاکید کرده که «انتظار است تا دو روز آینده به طور متقابل پاسخ طرف مقابل را دریافت کنیم.»

خبرنگاران بین‌المللی هم از پاسخ جمهوری اسلامی به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا خبر دادند. لارنس نورمن، خبرنگار «وال‌استریت ژورنال» در توییتی نوشت که طبق آن‌چه به او گفته شده، تهران پیشنهاداتی برای حل مسائل باقی مانده را در پاسخ خود گنجانده است.

لورا روزن، خبرنگار حوزه سیاست خارجی در واشینگتن، به نقل از مقامات اتحادیه اروپا در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که آنها پاسخ جمهوری اسلامی را دریافت کرده‌اند.

ایالات متحده نیز روز دوشنبه اعلام کرد که پاسخ خود به «متن نهایی» اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای با ایران را به طور غیرعلنی به این اتحادیه خواهد داد، و تنها راه این است که جمهوری اسلامی از درخواست‌های «نامربوط» خود دست بردارد.

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز اظهار کرد که طرف آمریکایی در دو موضوع به‌طور شفاهی انعطاف نشان داده و جمهوری اسلامی منتظر مکتوب شدن آن‌ها، و نیز انعطاف در موضوع سوم است. او درباره دو موضوع اول و دوم توضیحی ارایه نکرد، اما گفت که موضوع سوم، «تضمین‌های درخواستی ایران از سوی آمریکا» است.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی در ادامه افزود که اگر نظرات ایران در سه موضوع مذکور «تامین شود»، تهران آماده جمع‌بندی و اعلام توافق نهایی با حضور وزاری خارجه کشورهای حاضر در مذاکرات وین است.

ایران اینترنشنال نیز لحظاتی پیش اعلام کرد که طبق اطلاعات رسیده به این رسانه، پاسخ رژیم جمهوری اسلامی احتمالا رضایت طرف‌های مقابل را برآورده نمی‌کند و مذاکرات را احتمالا باید شکست‌خورده دانست

به احتمال زیاد، جمهوری اسلامی با پذیرفتن پیشنهاد مربوط به مسائل پادمانی کوشیده است تا مسئولیت شکست احتمالی توافق را متوجه آمریکا کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...