پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » فراخوان تجمع دوباره هواداران صدر در بغداد: از این انقلاب پا پس نخواهیم گذاشت

فراخوان تجمع دوباره هواداران صدر در بغداد: از این انقلاب پا پس نخواهیم گذاشت

بغداد پایتخت عراق و تعدادی دیگری از استان‌های این کشور امروز جمعه ۲۱ مرداد، شاهد تظاهرات سازماندهی‌شده توسط هواداران مقتدی صدر از یک سو و گروه‌های وابسته به ایران موسوم به «چارچوب هماهنگی» از سوی دیگر است.

خبرنگار «العربیه» گزارش داد سرویس‌های امنیتی عراق با هدف پیش‌‌گیری از هر گونه رویداد غیرقابل پیش‌بینی به بستن برخی ورودی‌های منطقه سبز بغداد اقدام کردند.

نماینده صدر در تظاهرات منطقه سبز گفت که تظاهرکنندگان به هیچ وجه از خواسته‌های خود دست نمی‌کشند.

همزمان مقتدی صدر، رهبر جنبش صدری‌ها تظاهرکنندگان «چارچوب هماهنگی» وابسته به رژیم جمهوری اسلامی را به رفتار مسالمت‌آمیز فراخواند.

صدر در توییتی نوشت که تظاهرات هواداران «چارچوب هماهنگی» باید به اصلاحات در کشور کمک کند و نباید در حمایت از کابینه‌های ناکارآمد باشد.

او از هواداران «چارچوب هماهنگی» خواستار کمک به تغییر در عراق شد اما حساب هواداران این گروه را از رهبران آن جدا دانست.

پیش از آن، رهبران جنبش صدری‌ها از هواداران خود خواسته بودند برای تجمعات گسترده در استان‌ها آماده شوند. این جنبش همچنین از هواداران خود خواسته بود درخواست‌هایی برای انحلال پارلمان عراق به قوه قضاییه این کشور ارسال کنند.

پیش از این نیز یک فراخوان مشابه از سوی «چارچوب هماهنگی» وابسته به ایران برای تظاهرات در نزدیکی ساختمان ریاست جمهوری در بغداد برای آنچه آنها «حمایت از حقوق اساسی، حفاظت از نهادهای دولتی و تسریع در تشکیل دولت جدید عراق» عنوان کردند، مطرح شده بود.

این در حالی است که حامیان جنبش صدر برای دومین هفته متوالی به تحصن خود در مقابل ساختمان پارلمان ادامه می‌دهند.

این جنبش اعلام کرد تا هنگام تحقق خواسته‌های خود از جمله انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودرس به اعتراض پیوسته در بغداد ادامه خواهد داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...