پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » متهم شدن یک عضو سپاه تروریستی جمهوری اسلامی توسط وزارت دادگستری آمریکا به توطئه برای قتل جان بولتون

متهم شدن یک عضو سپاه تروریستی جمهوری اسلامی توسط وزارت دادگستری آمریکا به توطئه برای قتل جان بولتون

دادگاه منطقه‌ای واشنگتن دی‌سی روز چهارشنبه ۱۹ مرداد اعلام کرد که یک عضو شاخه برون‌مرزی سپاه جمهوری اسلامی به توطئه برای به قتل رساندن جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، متهم شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که در پایگاه خبری رسمی این وزارتخانه آمریکایی منتشر شده، متهم مردی ۴۵ ساله به نام «شهرام پورصافی» متولد تهران است که به نام «مهدی رضایی» نیز شناخته می‌شود.

شهرام پورصافی متهم شده از اکتبر ۲۰۲۱ سعی کرده ۳۰۰ هزار دلار به افرادی در آمریکا پرداخت کند تا بولتون را در واشینگتن دی سی یا ایالت مریلند به قتل برسانند و انگیزه احتمالی در این پرونده «انتقام» کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، عنوان شده است.

متیو جی. اولسن،‌ دستیار دادستان بخش امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا، با اشاره به تعهد وزارت متبوعش به حفظ جان و سلامت شهروندان کشور گفت: «این نخستین بار نیست که ما توطئه‌هایی از این دست از سوی جمهوری اسلامی برای انتقام ‌گیری علیه شهروندان در خاک آمریکا را برملا می‌کنیم».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...