پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » شدت گرفتن تنش میان جهاد اسلامی و اسرائیل/ ۱۰۰ موشک به سمت مناطق مسکونی و غیرنظامی اسرائیل شلیک شد/ اسرائیل نیروهای کلیدی جهاد اسلامی را هدف قرار داد

شدت گرفتن تنش میان جهاد اسلامی و اسرائیل/ ۱۰۰ موشک به سمت مناطق مسکونی و غیرنظامی اسرائیل شلیک شد/ اسرائیل نیروهای کلیدی جهاد اسلامی را هدف قرار داد

ارتش اسرائیل جمعه ۱۴ مرداد اعلام کرد: حمله‌ای هوایی را علیه اهدافی در نوار غزه انجام داده است.

به گزارش العربیه، در بیانیه ارتش اسرائیل در این رابطه آمده است: هم‌اکنون در حال انجام حمله هوایی به نوار غزه هستیم. وضعیت خاص در ارتباط با فضای جبهه داخلی اعلام شد.

در پی این حمله هوایی، نیروهای اسرائیلی در امتداد مرز با غزه به‌حالت آماده‌باش درآمدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز کشته شدن «تیسیر الجعبری»، یکی از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حملات ارتش این کشور به نوار غزه را اعلام کرد.

از سویی دیگر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین کشته شدن «تیسیر الجعبری»، از فرماندهان ارشد شاخه نظامی این گروه طی حمله هوایی اسرائیل به غزه را تایید کرد.

افزون بر آن سخنگوی وزارت بهداشت در غزه گفت که این حمله قربانی به‌همراه داشته و وضعیت اورژانسی اعلام شده است.

خبرنگار «العربیه» به نقل از منابع بیمارستانی فلسطین از کشته شدن دو نفر و مجروح شدن 19 تن دیگر در حمله هوایی اسرائیل به اهدافی در نوار غزه خبر داد.

از سوی دیگر زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی که در تهران حضور دارد، طی سخنانی اعلام کرد: هیچ خط قرمزی برای این نبرد وجود ندارد و این را در برابر ملت فلسطین اعلام می‌کنم که تل آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت قرار خواهد گرفت.

رسانه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی نیز مدعی شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اسرائیل شدند.

مسئول دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی نیز تأیید کرد که جنبش جهاد با هماهنگی بقیه گروه‌ها با «شلیک موشک» به حملات اسرائیل پاسخ داده است.

نکته مهم تحولات امروز این است که اسرائیل به صورت هدفمند نیروهای نظامی و شبه‌نظامی را هدف قرار داد، اما گروه‌های نیابتی تحت حمایت جمهوری اسلامی به مناطق مسکونی و غیر نظامی حمله کرده‌اند‌. به همین دلیل سیستم دفاعی اسرائیل معروف به گنبد آهنین فعال شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...