پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ایمن ظواهری، رهبر القاعده در حمله پهپادهای آمریکایی در کابل کشته شد

ایمن ظواهری، رهبر القاعده در حمله پهپادهای آمریکایی در کابل کشته شد

جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا می‌گوید که نیروهای این کشور در یک حمله دقیق در مرکز کابل، ایمن الظواهری، رهبر القاعده را کشته‌اند!

آنچنانکه گفته می‌شود: ظواهری، معاون پیشین اسامه بن لادن، یک جراح مصری ثروتمند بود که نقش عمده‌ای در هماهنگی عملیات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ایفا کرده بود!

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود گزارش داده که ظواهری صبح روز یکشنبه هنگام بیرون آمدن از بالکن خانه امن خود در کابل مورد اصابت یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفته و در جا کشته شده است!

جو بایدن روز دوشنبه در سخنانی در کاخ سفید در این رابطه گفت: «اکنون عدالت برقرار شده است و این رهبر تروریست دیگر نیست. مهم نیست چقدر طول بکشد، مهم نیست کجا پنهان شوید، اگر تهدیدی برای مردم ما باشید، ایالات متحده شما را پیدا کرده و شما را خواهد کشت»!

بایدن همچنین با اشاره به اینکه او مجوز انجام این حمله دقیق در مرکز شهر کابل صادر کرده، تاکید کرد که در این عملیات هیچ غیرنظامی کشته نشده است!

سخنگویان تروریست‌های طالبان در کابل از اظهار نظر در خصوص مرگ ظواهری خودداری کردند. ذبیح الله مجاهد پیشتر تایید کرده بود که حمله‌ای روز یکشنبه در کابل صورت گرفته و آن را به شدت محکوم کرده و آن را نقض اصول بین المللی خوانده بود!

یکی دیگر از سخنگویان پشمالوهای طالبان نیز گفته که خانه‌ای در شیرپور، محله مسکونی لوکس شهر که چندین سفارت نیز در آن قرار دارد، مورد اصابت راکت قرار گرفت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...