پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » دیدار فرمانده سنتکام با فرماندهان اسرائیلی درباره سامانه یکپارچه دفاع هوایی

دیدار فرمانده سنتکام با فرماندهان اسرائیلی درباره سامانه یکپارچه دفاع هوایی

مایکل اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، اعلام کرد در جریان تازه‌ترین سفرش به اسرائیل با مقام‌های دفاعی این کشور درباره «اهمیت سامانه یکپارچه دفاع هوایی و موشکی و همچنین نیاز مستمر به همکاری امنیتی منطقه‌ای مستحکم» بحث و گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، ژنرال کوریلا، روز یکشنبه ۲۶ تیر، در سفر به تل‌آویو و اورشلیم با رهبری نیروی دفاعی اسرائیل از جمله آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، دیدار کرد.

این سفر که یک روز پس از پایان سفر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه انجام شد، دومین سفر ژنرال کوریلا از اوایل بهار امسال به شمار می‌رود که ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را برعهده گرفت.

در بیانیه صادر شده از سوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، فرمانده سنتکام اضافه کرد همانطور که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خود به اسرائیل اعلام کرد و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز آن را تکرار کرد، «تعهد آمریکا به اسرائیل همچنان استوار است».

او گفت که امنیت منطقه هم برای سنتکام و هم برای ارتش اسرائیل بیشترین اهمیت را دارد.

کاخ سفید پیش از سفر بایدن به خاورمیانه اعلام کرده بود: «ما به اقدامات خود برای یکپارچه کردن دفاع هوایی در سراسر منطقه ادامه خواهیم د

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...